Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J87a34n97a 60M75a30j90o57v28á 4765762716163

Mám podobnou zkušenost v okolí, maminka nakonec konzultovala s rozumnou psycholožkou a za cenu dojíždění přesunuli syna do malé školy na okraji města, kde je vstřícné vedení a domluvili (myslím, že jen na některé věci) osobní asistentku. K tomu využívají doučování s dobrovolníky z "pajdy" - těm se to počítá jako praxe, chlapec má z PPP navržený individuální přístup.

Nevím, jestli dobře počítám, ale myslím, že takhle fungují třetí, nebo spíš čtvrtý rok. Počítají s nějakým jednodušším učilištěm a věří, že to půjde. Kluk je spokojený, jde mu skvěle fotbal (safra, nebo nohejbal??), do třídy celkem zapadl a kamarádka má pocit, že ho děti kolem něho spíš táhnou k lepším výkonům.

Asi to chce nespěchat a v klidu promyslet. Většina malérů má více cest k řešení. Fandím a pozdravuj. (že trochu vím, jak jí je).

+1/0
12.6.2014 18:28
Foto

K52o25u70t63k89o29v29á 28H91e63l93e68n72a 4766147539910

Díky, Jani, každá zkušenost je cenná! ;-)

0/0
12.6.2014 21:16
Foto

J31o79h89a28n44a 27U81l95r37i67c83h86o57v22á 9777394771

Důležitý je, jak už píše Karel, jaký je to dítě...Jak dalece ho rodiče znají a tuší, co ho bude trápit víc...Jestli pořád být poslední mezi lepšími, nebo stejný či lepší mezi stejnými :-). Některé dítě si tu roli posledníčka přivlastní a těžko se pak hledá motivace k práci na sobě..Nevím jestli je to možný, ale co třeba chvíli ve zvláštní škole kvůli získání sebevědomí a pak, třeba, pokud nastane posun, tak zpátky na ZŠ...Ale tuším, že tak jednoduchý to asi nebude...

+1/0
12.6.2014 17:05
Foto

K85o37u41t81k95o16v56á 95H69e14l90e12n52a 4866137369540

Díky, Johanko! Bohužel ten přestup zpátky je téměř nereálný...

0/0
12.6.2014 17:08
Foto

M95a80r86i17e 96T87o67m61š60í45č40k43o51v26á 4387945886276

Tady jsou dvě různá řešení.

Za prvé, nechat dítě ve škole kterou navštěvuje, kde bude patřit mezi ty nejslabší a každý den poslouchat posměch ostatních spolužáků a nepříjemné připomínky vyučujících, protože určitým způsobem brzdí výuku ostatních, chápavějších dětí.

Za druhé pslechnout rozumnou radu a dítě začít posílat do třídy vyrovnávací, kde jsou všechny děti s podobným problémem a kde s pomocí úsilí a snahy může patřit mezi premianty.

Co mu více zvedne sebevědomí a posune dál, ústrky za neschopnost, nebo naopak chvála za výborné výsledky.

Myslím, že rodiče pochopili, že jejich dítě nebude navštěvovat střední školu, ale že si bude vybírat v učňovském oboru, kde je spousta zajímavých nabídek.

Jde tu hlavně o to, jaký člověk do nové školy vstoupí, takový který si prodělal trauma ze špatných známek a posměchu spolužáků, nebo suverém, který se nebojí nových výzev, protože neokusil chuť porážky. Nikdo nebude později řešit jakou školu navštěvoval, ale jak se uplatní v té do které přišel. :-)

+1/0
12.6.2014 16:48
Foto

K25o60u48t82k83o71v48á 57H77e14l35e24n96a 4826317679800

Díky, Marie, za Váš názor. Takzvaná vyrovnávací třída by byla fajn, ale na většině škol již v dnešní době taková třída není...

0/0
12.6.2014 16:55
Foto

M58a89r79i87e 49T72o30m44š70í25č62k27o86v61á 4167635686866

Je to škoda hlavně kvůli dětem s poruchou chování.

Když jsem já chodila na základní školu, stávalo se, že někteří žáci nepostoupili dále jak do páté třídy a tam do 15 let rušili ostatní, protože učení, to bylo to poslední co je zajímalo. Nám jejich společnost nic dobrého nepřinesla, chtěli jsme se před nimi také vytáhnout a začali jsme zlobit a lajdačit.

Tedy se situace zase bude opakovat a protože již není rákoska a ani možnost pořádným štulcem žáky usměrnit a přivést k rozumu, odnesou to vše učitelé, které již dopředu lituji.;-(

0/0
12.6.2014 19:41

K74a15r22e96l 25S68t49r19ž62a36n46o47v57s22k82ý 1448795155

Před časem jsem učil na základní škole, kde takové děti byly mezi "normálními" dětmi. Nejdůležitější byla neustálá komunikace s dítětem a s rodiči. Za úkol mají dítěti vysvětlit jeho situaci, nestalo se mi, že by to nepochopilo. Situace je taková, že to dítě bude pravděpodobně na něco velice manuálně zručné a časem se to projeví. A dítě musí vědět, že je někde šikovné. A i když se neví kde, časem se na to přijde. Učitel pak musí vysvětlit, že i když se dítě snaží, ale neumí, bude dostávat horší známky. Bohužel. Není to ale proto, aby mu bylo dáváno najevo, že něco neumí, ale kdyby dostávalo lepší hodnocení, ostatní děti ve třídě to hodně rychle odhalí a nastaly by vážné problémy v kolektivu. 

Měl jsem žáka, který propadal snad i z kreslení, ale uměl rozebrat motor do posledního šroubku a zase ho složit. Jeho snem byl automechanik. Tak jsem se s ním domluvil, že se bude mými předměty tak nějak protloukat, že bude mít stejný přístup jako ostatní, ale když se jeho čtyřka začne blížit k pětce, hned mu to řeknu a zadám mu nějakou práci, kterou by se zase přehoupl na tu lepší stranu. A fungovalo to parádně. Ostatní děti to nebraly jako nadržování, protože viděly, že pro to musel udělat něco, co ostatní nedělaly. A rodiče hlavně zajímalo, jaký je jeho úspěch v technických předmětech.

+7/0
12.6.2014 15:09
Foto

K19o39u75t86k28o47v22á 56H84e39l90e52n28a 4606387949550

Díky za Váš příspěvek. Sama mám s integrací také výborné zkušenosti, především u syna, je škoda, že ne všichni učitelé toto dokážou! Pro Vás R^

0/0
12.6.2014 15:40

F61r68a60n73t20i48š39e20k 93F97l32í67s49e44n51s80k11ý 5539389209876

Těžko radit, mám kolegyni se stejným problémem, jejího synka posoudili jako dyslektika a přemístili do vyrovnávací třídy. Pro matku je to obrovská zátěž, synek nosí domů spoustu úkolů, takže vlastně ze školy do školy. Synek je jinak manuálně velmi zručný, hezky maluje, jen mu prostě nejdou jazyky a počty...Mně také nešly, nedokázal jsme se soustředit na učení a jen tak tak prolézal. Každé dítě je osobnost. To, které se zdá slabé, citlivé, se zrovna může přes problémy nakopnout k sebevědomí, zatím co jiné, stejně citlivé, sebevědomí ztratí. Bohužel, naše společnost se mi zdá poněkud zaostalá. Občas si myslím, že IQ vymysleli lidé bez inteligence. Tím samože nechci někoho urazit, jen si myslím, že vysoké IQ rozhodně neznamená, že majitel je automaticky přínosem.

+5/0
12.6.2014 13:50
Foto

K86o73u83t68k82o19v28á 19H18e84l19e61n66a 4316757299410

Díky, Františku!

0/0
12.6.2014 13:57

L97u89c46i75e 34M49a89c88h45a94r48t70o27v17á 6986843664740

Dobrý den, paní Koutková, také mám dítě, které neodpovídá standardům naší náročné a na výkon orientované doby. Jedná se o člověka docela těžce nemocného, momentálně v období dospívání, kdy se musí se svou "jinakostí" porvat. Navíc ne nijak výrazně inteligentního (dolní pásmo průměru).

Ačkoliv jsem základní školu volila velice obezřetně, nakonec musím říci, že někteří pedagogové na "zvláštnost" mého dítěte nebrali ohled, ale jsem za to v podstatě vděčná. Museli jsme se poprat s tím, že nikdo nám nebude umetat cestičku.

Nakonec jsem ráda, že budeme mít za sebou základní školu s docela pěkným prospěchem i s osamocenou 4 z matematiky, která je na vysvědčení přes velkou snahu. 

Myslím si, že rodiče té dívenky musí zvážit následující: zda je opravdu pro dítě obtížné zapojit se v běžné škole, pak je asi lepší dítě zapsat do "speciální" školy. Ale myslím si, že existuje mnoho škol, které mají třeba méně žáků ve třídě, takže dívenka může navštěvovat  a zvládat "normální" základní školu. Nebo by možná bylo možné zažádat o asistenta pro dívku, aby mohla chodit do stejné školy a třídy. Určitě záleží na tom, kde bydlí.

Závěrem bych chtěla popřát všem rodičům, aby byli šťastní se svými jedinečnými dětmi.

+6/0
12.6.2014 13:48
Foto

K93o75u14t37k38o20v10á 85H23e22l15e82n22a 4756617699540

Děkuji moc, Lucie! Za názor, za přání i za posunutí pohledu na danou problematiku. Máte totiž rozhodně pravdu v tom, že v náročnějším prostředí se dítě lépe připraví na konkurenci a nástrahy, které život může v budoucnu přinést. Určitě i to je jeden z aspektů, který je vhodné zvážit.

Díky!

0/0
12.6.2014 13:53

L48u73c21i62e 34M93a79c47h24a79r48t90o77v20á 6766983554800

Jinak jsem si vzpomněla na knihu, kterou zatím  n e m á m  odvahu znovu číst (četla jsem ji v době, kdy se mě vůbec netýkala, zapůsobila na mne). Jde o knihu od Pearl Buckové Zůstala dítětem, o její postižené retardované dceři, která má chorobu ze stejné skupiny nemocí jako moje dcera. Ale možná by Vaší kamarádce pomohla -  řeší se v ní, zda dítě zatěžovat tím, aby zvládalo to, co ostatní (paní Bucková nakonec dochází k tomu, že ne, pokud se dobře pamatuji).

+1/0
12.6.2014 14:37
Foto

K52o36u70t60k35o74v48á 35H76e82l62e81n71a 4186567619590

Díky za doporučení, podíváme se po ní!

0/0
12.6.2014 15:43

L20u54c22i68e 81M34a88c24h40a61r94t45o12v38á 6826653934190

Dobrý den paní Koutková,

ta kniha pojednává hlavně o tom, jak se P. Bucková vyrovnávala s tím, že má dítě, které zůstalo na úrovni mentální vyspělosti předškoláčka. To není případ Vaší kamarádky. Jinak při brouzdání na internetu jsem narazila na tento příspěvek. Velice mne dojímá a zároveň osvobozuje:

http://sarinka-svet-za-zrcadlem-autismus.blogspot.cz/2012/03/draci-mama.html

Naštěstí nemám, až tak velké problémy, ale vždy, když mám pocit, že něco není tak, jak si představuji, se k němu vracím.

Věřím tomu, že Vaše kamarádka najde to nejlepší řešení pro dceru a že její dcera bude úspěšná v životě (tím myslím, že bude šťastným a dobrým člověkem).

+2/0
13.6.2014 10:01

A42n82e86ž47k46a 23J 98Ř27e96h83o41ř17o40v43á 8256598

Asi bych se rozhlídla po okolí a zvažovala dojíždění do venkovské školy. Tam je to spíš takový rodinný podnik, kde pedagogové mnohdy učili už rodiče nynějších školáčků a leckdy znají rodiny do několikátého kolena. I problémy se tam řeší trošku jinak.

+2/0
12.6.2014 13:43
Foto

K65o54u43t22k69o12v80á 45H94e23l53e89n74a 4536797259770

Díky, Anežko!

0/0
12.6.2014 13:44

J97a24n 77P72a72v18e97l 8693642368156

Nižší IQ je problém, ale dá se s tím pracovat. Neumírá se na to a pokud se rodiče budou dítěti věnovat, může být kapku jednodušší, ale v životě použitelná. Musí s ní číst, vzdělávat jí, vystavovat jí novým podnětům, učit jí disciplíně, ... . bude to těžké, ale jde to.

Můj kamarád má dítě se svalovou distrofií. Jeho dítě bude mít problémy s pohybem, asi půjde v pubertě na vozík a je slušná šance že zemře mladé. A s tím toho bohužel nic moc udělat nemůže.

+1/0
12.6.2014 12:37
Foto

K82o33u30t60k29o51v72á 38H32e81l49e40n11a 4506527329690

Máte pravdu, Jane, jsou mnohem horší věci a situace v životě, sama jsem to psala... Nicméně, ať už jde o "prkotinu", či skutečně vážnou věc, zodpovědný rodič se vždy snaží najít tu nejvhodnější cestu pro své dítě. Díky.

0/0
12.6.2014 13:39
Foto

Š18á51r52k14a 25M39e42d29k47o86v92á 7454455516150

;-)R^

+1/0
12.6.2014 12:32

E74v75a 62J70u91s91t70o32v80á 9511928946588

Jsem moc rada, ze se nasel nekdo, kdo se zamyslel nad osudem divky, potazmo osudem sveho vlastniho ditete a hodil to do placu... I my jsme meli doma dite, o kterem ucitelky tvrdili, ze je zpomalene... Furt samy problem a zle znamky... Nic moc pro nas rodice. ALE, rozhodli jsme se zmenit statni skolu za cirkevni, a dite uz NIKDY nemelo problemy s nicim, a udelalo i maturitu, a kdyby nebylo line (nase ditko), tak jiste vystuduje i vysokou sklu. Je z nej dnes skvely dospelak, zodpovedny a pohodovy. Umi se postarat o sebe i svou rodinu. Jsme s manzelem stastni, ze jsme se ne:-)dali zvyklat ucitelmi v puvodni skole. Doporucuju konzultaci i s jinymi odbornikmi a nevzdavat se, raz to urcite oceni holcicka i cela rodina. Drzim palce.

+2/0
12.6.2014 12:32
Foto

K82o76u31t30k84o37v61á 22H83e10l67e92n87a 4416817649780

Evo,moc vám děkuji za Váš názor i podporu! Církevní škola byla také jednou z variant o níž jsme hovořily - naštěstí jsou teď na řadě prázdniny a s nimi i trochu času na rozmyšlenou.

0/0
12.6.2014 13:42

M91i85r40o43s65l35a87v 80M40i77k47u29l71e62c31k43ý 1828453703646

Doporučil bych zkusit nějakou alternativní školu (např. Waldorfskou školu), tam by se takové dítě mělo cítit naprosto normálně a mohlo rozvíjet své schopnosti (např. umělecké nadání). Ale osobní zkušenosti s tím nemám, je to pouze nápad. :-)

+1/0
12.6.2014 12:25
Foto

K72o59u17t88k92o90v74á 93H77e13l59e87n67a 4116587169640

Waldorfská škola mne také napadla, ale většina lidí, včetně psycholožky té dívky, ji spíše zamítá. I tak moc díky za názor! ;-)

0/0
12.6.2014 13:44

M24i27l50a42n 48N54o58v23ý 1917214478454

Heleno, skvělý článek a pro mne zrovna velmi aktuální. V naší variantě zvolen přechod z jazykovky (zrychlená výuka, 30 žáků) na normální jednoročníkovou ZŠ (18 žáků). Na chvostu nelze být pořád, a nejhorší je, když to dítě přijme jako neměnný fakt - jsem hloupý, nejmenší, kluci mají právo mne bít ... takže sice pět minut po dvanácté, ale přece. Taky chceme být jednou nej! Držím vaší kamarádce palce ať se dobře rozhodne. Ono takové to "Ale hlavně ať je zdravej!" má v tomhle případě skutečnou váhu. Díky! :-)

+5/0
12.6.2014 12:04
Foto

K59o14u94t21k98o16v41á 78H50e49l73e59n92a 4136367289580

Díky moc, Milane!

0/0
12.6.2014 13:45
Foto

J60a69n 14P25r78a67ž28á29k 4328337159580

To je zapeklitá situace. Nižší IQ samo o sobě tak velký problém být nemusí, důležité je, jak sama píšete, aby z ní byl hodný člověk, kterého baví jeho práce. Klidně to může být třeba pekařina nebo cokoli jiného, nač stačí. Problém je, podle mého názoru, právě v tom prostředí zvláštních škol, kde se díte snadno, obecně řečeno "zkazí."

Domácí vzdělávání nevím, snad ano, ale tam by asi bylo potřeba ohlídat, aby dítě nebylo příliš izolované od svých vrstevníků a jejich společnost mu vynahrazovat například různými kroužky.

Napadá mě však ještě jedna možnost. Požadavky nejsou na všech školách stejné, přístup učitelů a prostředí též ne. Zkusit tedy najít méně náročnou školu s pokud možno co "nejvlídnějším" přístupem, a tam se pokusit dítko dostat. Předem se to samozřejmě nedá přesně odhadnout, je to vždy tak trochu sázka, ale za snahu to stojí.

A hlavně se nebát ve škole říct, že dítě je takové a makové, a tudíž potřebuje určité úlevy. Normálně uvažující kantoři to obvykle respektují.

Jinak karma a poděkování za článek, o těchto věcech je třeba psát.

+8/0
12.6.2014 11:18
Foto

K75o10u78t37k58o27v97á 63H76e68l93e26n37a 4236747529900

A já děkuji Vám, Jane! Uvažuji o tom problému velmi podobně jako Vy.

+4/0
12.6.2014 11:25
Foto

A48d45é27l40a 63M40o51j43ž30í80š45o76v91á 9767823364296

Co dodat, když už Karel všechno řekl:) Záleží na konkrétním dítěti a taky na tom, jak moc zvládala a nezvládala byť jako horší žák normální školu doteďka, jak moc zapadala do kolektivu a tak.... Jo a asi bych zkusila ještě rozhodně zopakovat vyšetření - pro jistotu.

+1/0
12.6.2014 10:40
Foto

K74o48u94t31k44o84v37á 63H81e91l74e86n86a 4646927759370

Díky Adél, vyšetření zopakované je :)

+1/0
12.6.2014 10:53
Foto

K82a86r86e28l 21B68o36h92á37č46e61k 1861847916214

Tohle hrozně, ale hrozně moc záleží na dítěti...ale ne na nějakém IQ, ale na povaze a charakteru :) Pokud jde o "silnou" osobnost, klidně nechat na klasické škole na chvostě, ona se s tím srovná, najde si svou cestu a pomůže jí necítit se "hloupá", byť se čtyřkami a pětkami :) Ale slabší osobnost to může porazit, znechutit a může se opravdu cítit lépe na škole zvláštní, jak už tu zaznělo... rodiče s odborníkem by měli být schopni odhadnout, jaké konkrétní dítě je...ono prostě může být někdy lepší prolézt základku s odřenýma ušima :) Imho...

+8/0
12.6.2014 10:23
Foto

K89o18u48t35k57o68v14á 59H89e75l81e48n76a 4556437259520

Díky za názor, Karle!

+1/0
12.6.2014 10:33
Foto

Š11á63r92k94a 48M11e63d78k67o38v16á 7484745766950

R^

+1/0
12.6.2014 12:32
Foto

J10o62h96a78n26a 66U27l67r78i36c96h51o38v30á 9597464931

Ještě bych přidala, že je strašně důležitý vedení a podpora od rodičů...schopnost odhalit něco, co dítěti jde a to podporovat, aby mělo pocit, že je v něčem dobré...Pokud se bude cítit od "mala" jako outsider, tak taky bude..Každý dítě má nějakou silnou stránku, jen jí odhalit...

+4/0
12.6.2014 16:44
Foto

E31m19r85i30c97h 25S50o16n83n56e88k 7405964212244

Osobní zkušenost s tímsice nemám, ale myslím si, že pro každého je lepší být rovnocenným členemskupiny, než se s vypětím všech sil trápit na chvostu nebo dokonce vědět,že úkoly za něj dělají rodiče. Škola by přece měla učit a ne jen sledovat výsledky, ať už jich bylo dosaženo vlastním nebo cizím úsilím.

Výsledky testu IQ podle mého názoru ukazujíjenom to, jak dotyčný člověk dokáže řešit testy IQ, ale skutečná hodnota člověkaje někde jinde. A určitě ji neměřím ani tím, jakou má za sebou školu.

+4/0
12.6.2014 9:26
Foto

K97o84u47t23k58o63v97á 84H82e95l23e67n50a 4586347579180

Díky, Emrichu! Souhlasím s Vámi v podstatě ve všem. Být rovnocenným členem skupiny a mít možnost vynikat považuji za velmi důležité, jen mám bohužel tu zkušenost, že tzv. praktické školy často v dětech nejenže nejsou schopny rozvíjet jejich jedinečnost, ale často ji dokonce potlačí. Proto mne napadla spíš škola speciální, kde se učitelé snaží cíleně rozvíjet v dítěti jejich talenty. 

Vím, že řada dětí s nižším IQ je manuálně velmi zručná, některé zase vynikají v jednom konkrétním oboru... Třeba se už i na těch praktických školách přístup pedagogů změnil... Doufám!

+1/0
12.6.2014 9:47
Foto

E90m21r26i64c90h 75S11o47n55n71e41k 7205384362814

Heleno, s tím potlačováním jedinečnosti máte pravdu, ale čím méně dětí v té skupině je, tím větší je šance, že ta jedinečnost nebude tak vadit. :-)

A navíc, ten pocit, že nejsem ve skupině ten, kdo nestíhá, ale rovnocenný partner, má pozitivní vliv na sebevědomí, a to je velmi důležitá součást osobnosti. (Pokud se to nedostane do opačného extrému).

+2/0
12.6.2014 10:02

R24e82g52i53n81a 45T87i40h32e34l12k34o83v56á 2988576591

Dcera chodí od 2 třídy do speciální třídy,kde je 13 dětí,v první třídě jsem poznala,že ve třídě s mnoha dětmi to nezvládá,trápily jsme se obě.Právě vyšla devítku a je přijata na obor s výučním listem s průměrem 1.5.Do třídy s ní chodí různí žáci,tmavé pleti,bílé pleti a nikdy nebyl problém.Dcera má ambice od 6 třídy,chtěla na kuchařku a dostala se tam,dál vše ukáže čas.Doufám,že se nám to povede jak tady píše pan Chovanec.Rodiče mě vyčítali,že jsem jí tam dala,že se to sní potáhne ta škatulka,ale ten kdo to nezažil neví jaká je to dřina a velice náročné se po škole ještě s dítětem učit další 2 až 3 hodiny.Protože mu musím vytvořit jiný systém učení a vlastně všechno učit doma.Jsou matky,které za tyto děti dělají úkoly a vše mu vypracují jenom aby nespadl do kolonky.Pokud dítě ambice má a je k tomu vedeno,spíš k zodpovědnosti,tak to někam dotáhne.Dcera se hodně uklidnila co začala chodit do jiné školy,jsou úžasný kolektiv.Mnoho rodičů si plní své ambice a dávají děti na školy na které nemají,ale i člověk nižším IQ může vytvářet žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.Moje ambice jsou zatím takové aby dcera dostudovala učňovský obor a dál se uvidí a jíst musí i prezident a vařit se bude za každého režimu a pokud ona bude chtít najde si místo v životě.

+6/0
12.6.2014 9:11
Foto

K97o80u49t84k94o58v17á 19H46e75l13e90n65a 4736537689410

Regino, děkuji Vám za Váš názor! Spousta myšlenek se mi do blogu nevešla, už takto je velmi dlouhý, tak vlastně i díky za doplnění :) Ano, mnoho rodičů si plní své ambice a dává děti na školy, na které nemají - i já to považuji za zbytečné trápení, které často vede k potlačení jakékoli další snahy dítěte něco dosáhnout. A souhlasím i s tím, že i člověk s nižším IQ může  žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.  

Vám přeji hodně štěstí!

0/0
12.6.2014 9:38

R53e67g15i80n75a 71T13i80h93e40l87k51o26v89á 2558246811

Heleno děkuji za odpověď.Spoustu lidí to bere jako vady,ale já si myslím,že příroda je tak stvořila a že jsou jiní neznamená,že jsou horší,hloupí a máme tu zas ty kolonky.Mají jiné vidění světa,nestíhají ten šílený frmol.Ten tlak veřejnosti a okolí.Prostě takový jsou,prostě jim nevyhovuje tento školní systém,neumí se podle něj učit,dcera se učila hrou,pochopila učivo až názornou ukázkou.Proto jsou více vzteklé,protivné,neposedné a všemožně dávají najevo,že neví co po nich chcete,ale když přibrzdíte a nahlédnete do jejich světa je plný barev,fantazie,jiných hodnot.Dcera nechápe matematiku,ale ví,že inkaso se musí platit,učím ji jak se platí,co musí být v pořádku,nepodepisovat různé smlouvy,rači se poradit a to chápe,protože to vidí názorně.Lidé si dělají kolonky a potom jste zavřená v krabici s označeným štítkem a těžko se vymaníte.Vlastě jsem napsala i svůj příběh,jenomže u mě mě rodiče nacpali někam kde jsem to nezvládala a nedopadlo to dobře.Nakonec jsem se vyučila až v dospělém věku.Nehodlám opakovat tuto chybu znovu.V tom je ta krása a rozmanitost lidí,jeden umí to a druhý zase ono,nikdo není lepší ani horší.:-)

+4/0
12.6.2014 12:29
Foto

K22o57u86t95k29o34v45á 44H45e69l84e48n65a 4606587649520

To jste napsala moc hezky!

+1/0
12.6.2014 13:47
Foto

J13a41n51a 77M31a18j46o13v11á 4275282666293

R^R^

+1/0
12.6.2014 18:35

M85a56r76i83e 60Š95í81p44k33o43v69á 5462392124287

Já bych před tak zásadním krokem pro dítě určitě navštívila ještě jiné psychologické pracoviště, abych měla srovnání, resp.jistotu, že je to tak opravdu. Není psycholog jako psycholog- mám vlastní zkušenost. Včera jsem zrovna ráno poslouchala prof.Hoschla, který říkal, že IQ je orientační z hlediska komplexní kvality člověka, ale větší roli hraje emoční a sociální inteligence. IQ = výjimečnost v úzké odbornosti, resp.dovednosti.

+1/0
12.6.2014 8:58
Foto

K42o37u79t39k85o73v85á 24H71e13l89e48n49a 4926287169260

Zdravím Marie, návštěva jiného psychologa proběhla, ale bohužel se o omyl nejedná. Ano emoční a sociální inteligence je skutečně velmi důležitá, dnes i řada zaměstnavatelů dává přednost uchazeči, který má sice o několik málo bodů nižší IQ než jiný, ale zato má výrazně vyšší EQ.  Ale právě ta emoční a sociální inteligence se do značné míry utváří prostředím... Já jsem na zvláštní škole působila ráda, bavila mne bezprostřednost a přímočarost těch dětí, ale také si pamatuji, že ambice byly u naprosté většiny z nich skoro nulové, obvykle to prostředí stáhlo i tz silnější jedince...

+1/0
12.6.2014 9:31

M76a26r82i37e 70Š81í98p61k82o17v79á 5972812414917

Paní Heleno, díky za doplnění. Já jen s ohledem na i mylné diagnózy lékařů, jsem velmi opatrná na jeden verdikt. Je to pro tu rodinu nová situace, která se dá jistě vyřešit. Myslím, že život s autistou je větší oříšek, ne-li ořech.

+1/0
12.6.2014 9:50
Foto

K16o28u70t72k47o88v80á 54H98e41l14e79n69a 4576417519140

O tom "něco málo" vím :)

+1/0
12.6.2014 10:35

M37a52r69i22e 29Š89í70p54k79o77v12á 5652162264897

Někde v jiném blogu jsem si všimla. A znám lidi, kteří prožívají totéž. Předpokládám, že to je o obrovské empatii a trpělivosti.

+1/0
12.6.2014 11:11
Foto

K71o97u42t31k31o54v67á 36H94e70l82e94n65a 4116397149510

To ano, my ale naštěstí řešíme tu relativně pohodovou variantu. Prcek je velmi inteligentní, jen je zkrátka jiný než "běžné" dítě. Vlastně je to dar, jen je to občas hodně náročné... ;-)

+3/0
12.6.2014 11:17

M65a74r70i38e 71Š78í85p38k98o27v66á 5212782874927

Přesně tak si to představuju. Ano,.jsou to velmi inteligentní děti. A ten váš má kliku, že má takovou mámu.

+1/0
12.6.2014 13:17





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.