Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Starý neberem!

Je krásné, když se člověku splní životní sen, když se stane tím, čím od malička toužil být! Vlastně je fajn už to, že člověk nějaký takový sen má – jedině tak totiž za tím svým snem může jít. Těch snů může být celá řada, ale já mám teď na mysli vysněné povolání, tedy to, čím se hodláme živit. No jo, živit, ale co když nás to naše vysněné zaměstnání neuživí? Já vím, zkrátka se poohlédneme po něčem jiném…

Potkala jsem ji po delší době – ženu, která si splnila svůj životní sen. Stala se operní pěvkyní a herečkou, skvěle fotí, občas své fotografie vystavuje a za liberecké divadlo by dýchala. V tom, co dělá, je vážně dobrá! Tak proč mi přijde tak nervózní, proč vidím v jejím obličeji tolik zklamání?

„Hele, sháním práci. Nikde mne nechtěj, já už dělala dokonce i konkurz na uklízečku,“ pronese jedním dechem a zklamání z jejího obličeje nemizí.

„Vždyť práci máš,“ opáčím.

„Ale ta mne neuživí!  Jako sboristka si vydělám akorát na nájem, ale já potřebuji také něco jíst a občas si třeba koupit něco na sebe. Já nejsem vybíravá, dělala bych cokoli, ale nikoho nezajímá, že chci pracovat, všude mě jenom diskriminujou. Tuhle mi to řekli na rovinu, že jsem stará!“ zavalí mne vodopádem slov a já chvílí přemýšlím, zda je její rozhořčení skutečné nebo se jen projevuje její herecké nadání.

To ti jako napsali, že tě nepřijímají proto, že jsi stará? A kde? Kam ses hlásila?“ snažím se pochopit souvislosti.

„Nic mi nenapsali a ani mi nedali šanci se někam přihlásit. A to není poprvé, ale tohle už byl vrchol. Na zverimexu měli cedulku, že přijmou prodavačku, tak jsem se tam šla zeptat,“ líčí mi situaci a rozčilením, které rozhodně není hrané, jí začne cukat v oku. „Na rovinu mi řekli: STARÝ NEBEREM! Jednu starou jsme tu měli a ta nám tu rozeštvala kolektiv. Prostě mě diskriminujou!!!“

„A cos jim na to řekla?“ ptám se jí s tím, že to, co bych jim řekla já, by si rozhodně za rámeček nedali.

„Já z toho byla tak šokovaná, že jsem se zmohla akorát na to, že je mi čtyřicet, takže stará nejsem,“ vysvětlí mi smutně. Je mi jasné, že kdekoli si stěžovat nemá cenu. Je to tvrzení proti tvrzení a navíc, komu by se vůbec chtělo v takovém kolektivu pracovat.

„A takhle to jde pořád, vlastně ani nikoho nezajímá, co umím…“ pronese zklamaně, ještě než se dostaneme k příjemnějším tématům.

A já vím, o čem mluví, ačkoli mi to nikdo neřekl takhle “na férovku“!

 Když mi bylo stejných čtyřicet jako jí teď, odpověděla jsem na inzerát jedné redakce. Téměř obratem mi přišlo vyrozumění, že vybrali vhodnějšího kandidáta. Ovšem inzerát na tuto pozici byl stále aktuální. Možná si řeknete, že jsem jen nesplňovala jiné předpoklady…  Také jsem v tom domnění žila, i když jsem nevěděla, jaké jiné předpoklady by to měly být. Asi o dva měsíce později mi celé tajemství bylo odhaleno.

Seděla jsem sama v kavárně, když tu si ke mně přisedl nějaký mladík. Bez váhání mi začal tykat a byl dost výřečný. Tak jsem se po chvíli dozvěděla, že pracuje právě pro onu inkriminovanou redakci, a že už dlouho shánějí nějakou redaktorku. Nikdo se prý však nehlásí, za celou dobu se jim prý přihlásily jen dvě holky, které neměly ještě ani dokončenou školu.

„Jo a pak vlastně ještě jedna, která by předpoklady splňovala, ale byla to stará větev,“ rozpomněl se mladík. Oni jsou prý mladý kolektiv a nedovede si představit, jak by se s takovou větví bavili. Neměla jsem chuť mu něco vysvětlovat, tak jsem se jen rozloučila a měla se k odchodu.

„A nedala bys mi na sebe telefon, že bychom se mohli zas někdy vidět?“ požádal mne.

„A to ti doma neříkali, že po starých větvích se neleze?“ zeptala jsem se ho a zmizela v davu.

Jo, možná jsme staré větve, ale zlomit se nenecháme! A pokud je snad mezi čtenáři nějaký milovník opery, pak určitě navštivte liberecké Divadlo F. X. Šaldy a přesvědčte se, co taková „stará ženská“, která si splnila svůj sen, dokáže.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Koutková Helena | středa 4.12.2013 18:19 | karma článku: 24,61 | přečteno: 1202x
  • Další články autora

Koutková Helena

První láska

Se na to můžu vykašlat, stejně to nikdo neocení, pomyslela si Bětka a s pohledem do slunce, které už začínalo nabírat na síle, zastavila sekačku. Už je zase na všechno sama.

18.7.2022 v 8:10 | Karma: 24,35 | Přečteno: 674x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Možná jim shořela láska

Stála tam s očima upřenýma k ohni, působila naprosto vyrovnaně. Jakoby se jí to všechno vzrušení kolem absolutně nedotýkalo, jako by ji pohled do plamene uklidňoval. Z její tváře nebylo krom klidu možné vyčíst vůbec nic.

3.6.2019 v 7:59 | Karma: 23,64 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Když já jsem toho ještě tolik slíbil

Hledím na zamračené nebe a nervózně přecházím tam a zpět. Stále se mi vrací neodbytná myšlenka, že bych si s tebou měla promluvit, ale ty tu nejsi. Mám nutkání zvednout telefon a alespoň ti zavolat, ale vím, že mi to nezvedneš.

23.10.2018 v 22:04 | Karma: 30,11 | Přečteno: 914x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Hele, svez mě na tom vozíku

Stává se vám někdy, že máte den, který stojí za starou belu, vy se mračíte, až jste protivní sami sobě, a najednou se stane něco vcelku obyčejného, ale vlastně je to natolik neobyčejné, že se pak nemůžete přestat usmívat?

13.5.2017 v 8:15 | Karma: 33,83 | Přečteno: 1740x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

A jak myslíš, že bude tahle nádhera vypadat, až jí bude pětatřicet?

Procházím úzkou uličkou obchodu a snažím se vzpomenout si, pro co že jsem to vlastně přišla, když tu najednou upoutá moji pozornost rytmický klapot podpatků. Zní to, jako by někdo stepoval.

28.8.2016 v 8:00 | Karma: 44,22 | Přečteno: 13503x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

S nožem v ruce otevřel dveře cizího auta, řidiče v něm bezdůvodně pobodal

17. května 2024  12:45

Mladík v Rokycanech se obrátil na policisty s tím, že jede autem po městě a vidí na ulici muže,...

Jak dostat zaměstnance z nemocenské. Stát chce uzákonit lékaře ve firmách

17. května 2024  12:44

Premium Méně lidí na neschopence, vyšší produktivita práce, vyšší výnos daní. Takové jsou cíle připravované...

Policie vyšetřuje požár skladu olejů v Kladně jako ohrožení z nedbalosti

17. května 2024  12:42

Požár skladu olejů Kladně, při kterém ve čtvrtek vznikla zhruba čtyřicetimilionová škoda, policie...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1782x
Jsem extrovertní introvert, který cítí potřebu ventilovat své myšlenky. 

Seznam rubrik