Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ráda se nechám chválit

Prý že krásné ženy chtějí od muže slyšet, jak jsou chytré, a ty chytré, jak jsou krásné. Tak já nevím, jestli jsem ošklivá a hloupá nebo naopak krásná a chytrá, ale já chci zkrátka slyšet obojí. Přesně dle rady pana Šíši, kolegy blogera, praktikuji pohled na svou osobu nikoli pouze prostřednictvím zrcadla, ale nejraději právě prostřednictvím mužských očí.

Ale není to se mnou jednoduché. Zásadně totiž rozlišuji pochvalu od lichocení a navíc jsem dost ješitná. Pokud mi tedy muž řekne, že mi to sluší, zpravidla s úsměvem poděkuji, a pokud jsem zrovna těsně předtím neprosila zrcadlo o trochu milosrdnosti, dodávám: „Já vím.“ (Jak vidíte, skromnost je perlou i mé výbavy!) V případě, že se mi ovšem někdo chce po probdělé noci vlichotit hláškou typu, jak vypadám odpočatě, nebo mi po dovolené, kdy nemohu dopnout nic z toho, co mám ve skříni, řekne, že jsem zhubla, ptám se dotyčného, co potřebuje. Problém s mou maličkostí mají i muži, kteří používají slovní spojení „Dneska Vám to sluší.“ Nevím, jak to vnímají jiné ženy, ale já v tomto sdělení slyším, že mi to včera neslušelo. Vůbec není podstatné, že to tak nebylo míněno, zkrátka odpovídám: „Jak dneska?“

Dokonale uměl skládat poklony jeden náš klient, který mne téměř vždy vítal slovy: „Dneska vypadáte jako vždy naprosto úžasně!“ (Pravda, žasnout lze nad lecčím, ale dobře se to poslouchá.) Plusové body mu z mého pohledu ubírala pouze ta skutečnost, že byl gay. Ale v chválení ženské krásy by se od něj určitě mnoho heteromužů mělo co učit!

Nicméně, ještě raději než pohledem mužských očí se nechávám hodnotit pohledem dětských očiček. Mé děti zpravidla, když před zrcadlem řeším, jak zamaskovat kruhy pod očima nebo nějaký nevzhledný pupínek, pronesou: „Maminko, ty jsi krásná!“ A věřte nebo ne, ale já si tak pak většinou i připadám a na nanášení líčidel často zcela rezignuji.

Dnes ráno jsem si ale vyslechla krásnou pochvalu od cizí holčičky ve školce,

 „Jé, vy máte krásný vlasy. A taky máte krásný oči a šaty a podpatky. Vlastně jste celá moc krásná,“ řekla mi ta malá okatá dívenka, když jsem svou dcerku předávala paní učitelce.

„Děkuju. A ty jsi zase moc hodná holčička,“ říkám jí s úsměvem na oplátku.

„Tatínek je taky moc hodnej! On to totiž taky o vás říkal,“ řekla ta malá, ještě než zmizela v houfu ostatních dětí.

Děkuji! Příště zkusím propojit holčičku s konkrétním tatínkem.

Jen mi poraďte, jak se chválí muži. :)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Koutková Helena | pondělí 16.9.2013 12:45 | karma článku: 17,16 | přečteno: 982x
  • Další články autora

Koutková Helena

První láska

Se na to můžu vykašlat, stejně to nikdo neocení, pomyslela si Bětka a s pohledem do slunce, které už začínalo nabírat na síle, zastavila sekačku. Už je zase na všechno sama.

18.7.2022 v 8:10 | Karma: 24,35 | Přečteno: 674x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Možná jim shořela láska

Stála tam s očima upřenýma k ohni, působila naprosto vyrovnaně. Jakoby se jí to všechno vzrušení kolem absolutně nedotýkalo, jako by ji pohled do plamene uklidňoval. Z její tváře nebylo krom klidu možné vyčíst vůbec nic.

3.6.2019 v 7:59 | Karma: 23,64 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Když já jsem toho ještě tolik slíbil

Hledím na zamračené nebe a nervózně přecházím tam a zpět. Stále se mi vrací neodbytná myšlenka, že bych si s tebou měla promluvit, ale ty tu nejsi. Mám nutkání zvednout telefon a alespoň ti zavolat, ale vím, že mi to nezvedneš.

23.10.2018 v 22:04 | Karma: 30,11 | Přečteno: 914x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Hele, svez mě na tom vozíku

Stává se vám někdy, že máte den, který stojí za starou belu, vy se mračíte, až jste protivní sami sobě, a najednou se stane něco vcelku obyčejného, ale vlastně je to natolik neobyčejné, že se pak nemůžete přestat usmívat?

13.5.2017 v 8:15 | Karma: 33,83 | Přečteno: 1740x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

A jak myslíš, že bude tahle nádhera vypadat, až jí bude pětatřicet?

Procházím úzkou uličkou obchodu a snažím se vzpomenout si, pro co že jsem to vlastně přišla, když tu najednou upoutá moji pozornost rytmický klapot podpatků. Zní to, jako by někdo stepoval.

28.8.2016 v 8:00 | Karma: 44,22 | Přečteno: 13503x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  13:35

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31

Aktualizujeme Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  13:07

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1782x
Jsem extrovertní introvert, který cítí potřebu ventilovat své myšlenky. 

Seznam rubrik