Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Štědrý večer nastal

Ne, vážně jsem se nezbláznila! Tada aspoň myslím, že ne.  I když, no, já vlastně nevím…

Neboj, použili jsme tvoje myšlení!Helena Koutková

Je prvního srpna a i u nás na horách je 30 stupňů ve stínu. Mouchy padají vedrem a zelenina ve skleníku se dožaduje zalití. Sice se mi nechce, ale přece ji nenechám chcípnout.

Po několika minutách vylezu splavená ze skleníku a mám vlčí mlhu… Jako tohle nemůže být realita, fakt mám asi halucinace.

Z dětského pokojíčku slyším vánoční koledy. Neustávají ani poté, co svůj evidentně přehřátý organismus smočím ve studeném bazénu.  Jdu se přesvědčit, co že tu vánoční atmosféru v mých dítkách probudilo…

Ne, to ne! Vprostřed pokoje nazdobený vánoční stromek, vedle něj ti dva ve slavnostním tančí a zpívají. Pokouší se o mne amok. Jak ten stromek dostali z půdy? A kdo to asi bude uklízet? Co asi tak zabalili do těch kilometrů vánočního papíru?

„Neboj,“ uklidňuje mne Kristian: „Použili jsme tvoje myšlení!“  

„Jak moje myšlení?“ ptám se nechápavě. „Já přeci v srpnu stromeček nezdobím!“

„Prostě jsme před zdobením stromku uklidili a vyluxovali, tak jako to děláš ty,“ vysvětlí mi pro změnu Julka.

Jo, jo, hned jsem klidnější! Vzhledem k tomu, že včera si uvařili knedlíčky jako návnadu na ryby a vyrobili si udice, tak teď už jen čekám, jestli nepůjdou do potoka chytit nějakou mrňku a nebudou se dožadovat, abych jim ji usmažila ke štědrovečerní večeři…

Ale jinak jsem úplně v pohodě, takže všem přeji šťastné a veselé Vánoce!

Autor: Koutková Helena | čtvrtek 1.8.2013 20:30 | karma článku: 14,14 | přečteno: 609x
  • Další články autora

Koutková Helena

První láska

Se na to můžu vykašlat, stejně to nikdo neocení, pomyslela si Bětka a s pohledem do slunce, které už začínalo nabírat na síle, zastavila sekačku. Už je zase na všechno sama.

18.7.2022 v 8:10 | Karma: 24,35 | Přečteno: 674x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Možná jim shořela láska

Stála tam s očima upřenýma k ohni, působila naprosto vyrovnaně. Jakoby se jí to všechno vzrušení kolem absolutně nedotýkalo, jako by ji pohled do plamene uklidňoval. Z její tváře nebylo krom klidu možné vyčíst vůbec nic.

3.6.2019 v 7:59 | Karma: 23,64 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Když já jsem toho ještě tolik slíbil

Hledím na zamračené nebe a nervózně přecházím tam a zpět. Stále se mi vrací neodbytná myšlenka, že bych si s tebou měla promluvit, ale ty tu nejsi. Mám nutkání zvednout telefon a alespoň ti zavolat, ale vím, že mi to nezvedneš.

23.10.2018 v 22:04 | Karma: 30,11 | Přečteno: 914x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Hele, svez mě na tom vozíku

Stává se vám někdy, že máte den, který stojí za starou belu, vy se mračíte, až jste protivní sami sobě, a najednou se stane něco vcelku obyčejného, ale vlastně je to natolik neobyčejné, že se pak nemůžete přestat usmívat?

13.5.2017 v 8:15 | Karma: 33,83 | Přečteno: 1740x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

A jak myslíš, že bude tahle nádhera vypadat, až jí bude pětatřicet?

Procházím úzkou uličkou obchodu a snažím se vzpomenout si, pro co že jsem to vlastně přišla, když tu najednou upoutá moji pozornost rytmický klapot podpatků. Zní to, jako by někdo stepoval.

28.8.2016 v 8:00 | Karma: 44,22 | Přečteno: 13504x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Gaza jako Vietnam? Demokratům při sjezdu hrozí opakování nepokojů z roku 1968

18. května 2024  20:43

Studentské protesty proti americké podpoře Izraele rozvířily v USA debaty o tom, jak by mohlo...

Slabý Putin chce mou smrt. Pobočník Navalného po útocích kladivem promluvil

18. května 2024  20:21

Leonid Volkov, který býval pravou rukou ruského opozičního politika Alexeje Navalného, řekl britské...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1782x
Jsem extrovertní introvert, který cítí potřebu ventilovat své myšlenky. 

Seznam rubrik