Koutková Helena

Jsem extrovertní introvert, který cítí potřebu ventilovat své myšlenky. 
  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1782x

Seznam rubrik

Koutková Helena

Fenomén matky taxikářky

Každá doba s sebou přináší nové fenomény a staví nás, ať už chceme, či nikoli, do nových rolí. Jedním z fenoménů posledního desetiletí, který se nevyhnul ani mně, je fenomén „matky taxikářky“. Občas přemýšlím nad tím, zda toho nechceme po svých dětech příliš, zda si neklademe příliš vysoké nároky samy na sebe. Ale asi to tak musí být, jinak by nás současná turbulentní doba patrně semlela. Jenže... Když se jí podřídíme, nesemeleme náhodou samy sebe?

21.10.2013 v 13:41 | Karma: 16,34 | Přečteno: 1448x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Když den blbec nemá konce

Určitě to také znáte. Ráno vstanete a od toho okamžiku je všechno špatně. Rychlovarnou konvici zapomenete zapnout a sáček s čajem pro děti pak zalejete studenou vodou, při přípravě své ranní kávy na přístroji místo knoflíku s označením šálku opakovaně zmáčknete OFF. Když se vám kávu konečně podaří uvařit, místo mléka do ní dáte citron... No a to už je přesně čas k odchodu z domu.

26.9.2013 v 14:51 | Karma: 17,44 | Přečteno: 1102x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Ráda se nechám chválit

Prý že krásné ženy chtějí od muže slyšet, jak jsou chytré, a ty chytré, jak jsou krásné. Tak já nevím, jestli jsem ošklivá a hloupá nebo naopak krásná a chytrá, ale já chci zkrátka slyšet obojí. Přesně dle rady pana Šíši, kolegy blogera, praktikuji pohled na svou osobu nikoli pouze prostřednictvím zrcadla, ale nejraději právě prostřednictvím mužských očí.

16.9.2013 v 12:45 | Karma: 17,16 | Přečteno: 982x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Kdo by mohl brát osm tisíc? To jsem ještě neslyšel.

Zařekla jsem se, že nebudu psát blogy s politickou tématikou. Když ono se mne to bohužel tak nějak dotýká! Včera jsem diskutovala s autorem blogu o návštěvě pana prezidenta na gymnáziu v Pardubicích a dnes jsem se informaci, že se (právě v souvislosti s touto návštěvou) do naší země vrátil duch osmdesátých let, dočetla přímo ve zprávách idnes. Proč ale na těchto stránkách nenajdu také informaci o návštěvě pana Andreje Babiše v Plzni?

11.9.2013 v 13:43 | Karma: 27,42 | Přečteno: 2536x | Diskuse| Politika

Koutková Helena

Staré dobré časy a mozek v anální oblasti

„Jó, jó, to jsou věci, nepřihořívá,“ prozpěvuje si a do rytmu písně pohybuje nožem, kterým si maže rohlík. Najednou přeruší svou činnost i zpěv a zasněně se zahledí kamsi do stropu, když potom svůj pohled namíří na mne, zamyšleně pronese: „A stejně ty staré časy byly lepší!“

9.9.2013 v 13:59 | Karma: 18,60 | Přečteno: 1262x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Co se děje v hlavě muže při problémech s erekcí - z pohledu ženy

(Tento příspěvek vznikl jako reakce na článek jiného blogera na téma Porod z mužského hlediska.) PROČ SE EREKTILNÍ DYSFUNKCE STALA ZÁVAŽNOU DIAGNÓZOU? Ještě před nedávnem bych jako nepoučený laik proti ponechání těchto problémů bez léčby nejspíš dosti brojila. Neznalost je však páska na očích.

1.9.2013 v 7:38 | Karma: 21,57 | Přečteno: 1535x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Za tohle jako někdo platí?

Smrdíš jako stará píp, píp. Ne, nevypípal to, řekl mi to úplně natvrdo. Dala jsem si ranní sprchu a jen zlehýnka jsem se navoněla svým oblíbeným parfémem, když tu se za mnou ozvalo: „Smrdíš jako stará kurva.“ Tak to mne tedy vážně vytočil, to už je i na něj trochu moc těžký kalibr!

31.8.2013 v 7:15 | Karma: 23,76 | Přečteno: 2039x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Děvčátko s rozpláclým nosíkem

Nemám v úmyslu věnovat tento příspěvek žádné fyzické anomálii, ale obyčejné lidské bezohlednosti a nevychovanosti, jejichž následkem by po světě mohlo pobíhat mnoho nejen děvčátek s rozpláclým nosem či rozbitou hlavou.

29.8.2013 v 14:33 | Karma: 21,47 | Přečteno: 1134x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Zákaznický přístup na vysokých školách?

Tak jsem zas po čase cestovala metrem a hned mne to bouchlo do očí... V záplavě jiných reklam se mi v množství větším než malém před očima objevuje reklama jedné vysoké školy, kterou nebudu raději jmenovat, protože by pak v říjnu nemusela zvládnout nápor studentů.

19.8.2013 v 11:04 | Karma: 17,22 | Přečteno: 1122x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Jak mne vidí facebook

Marketing a PR jsou takříkajíc mojí srdeční záležitostí. Jistou dobu jsem byla docela skeptická k marketingu na sociálních sítích, nicméně už jsem se přesvědčila, že když se to umí a dobře se cílí, může skvěle fungovat. Teď jen přemýšlím, podle jakého filtru jsou vybírány reklamy, které se mně osobně zobrazují na facebooku.

15.8.2013 v 16:18 | Karma: 14,64 | Přečteno: 954x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Toaletní papír, volné statky a přerozdělování v rodinném rozpočtu

„Toaleťák!“ řvu na celý barák, ovšem bez odezvy. Nechce se mi věřit, že ti dva špunti už spí, a nechápu, jak je možné, že místo dvanácti ruliček toaletního papíru tu leží pouze úhledně složené čtyři útržky. Vždyť tu bylo celé velké balení, nechápu. Nezbývá mi než se spokojit se zmíněnými útržky a poté zahájit pátrání po zmizelém toaletním papíru.

11.8.2013 v 22:12 | Karma: 17,90 | Přečteno: 1132x | Diskuse| Ekonomika

Koutková Helena

Mrtvá

Díval se na ni jako na královnu, říkal jí moje křehká dáma. Když vstoupila do toho baru, nevěděla, co tam vůbec dělá, přistoupil k ní a usmál se na ni, jako by na ni už dávno čekal. Nikdy ho neviděla, ale šel přímo k ní. Také si ho okamžitě všimla. Byl zajímavý, husté tmavé vlasy, pronikavý pohled... mladý vysoký šarmantní muž. Přistoupil k ní a začali spolu tančit. Když po chvíli dostala žízeň, šel s ní k baru. Stáli tam a pili sodovku, alkoholu už dnes vypila až moc. Nechápala, že si mezi všemi vybral právě ji, ale vybral. Tvrdil, že je nádherná, jak moc toužila něco takového slyšet. Tak proč jí to bylo najednou jedno? Za celou dobu, co tam tak stáli, z ní nespustil oči. Říkal jí, že vypadá jako éterická bytost z jiného světa, „Ty nemůžeš být odsud,“ stále jí opakoval. Smála se, nic neříkala. Něžně ji hladil po vlasech a po tváři a ona to vše nechápala. Jak dlouho toužila, aby ji zas někdo jen tak hladil a usmíval se při tom na ni, ani si nevzpomínala, kdy to zažila naposledy. Nechápala, co tam vlastně dělá, vždyť ona tam nemá být. Nemá, nemá, nemá!!! Ale kde má?

2.8.2013 v 13:48 | Karma: 15,69 | Přečteno: 954x | Diskuse| Poezie a próza

Koutková Helena

Štědrý večer nastal

Ne, vážně jsem se nezbláznila! Tada aspoň myslím, že ne. I když, no, já vlastně nevím...

1.8.2013 v 20:30 | Karma: 14,14 | Přečteno: 609x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Děkuji, mám se velmi dobře

Jak se máte? Jak se máš? Běžně tuto otázku slýcháme i pokládáme, a to jak v případech, že se jedná o skutečný zájem, tak i jako otázku čistě zdvořilostní. A teď ruku na srdce. Jaké jsou nejčastější odpovědi ať už naše, nebo těch, jichž jsme se ptali?

31.7.2013 v 23:20 | Karma: 17,74 | Přečteno: 782x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Takhle ti ta holka zůstane na krku

Sedíme s přáteli v zahradní hospůdce a kromě jiného probíráme pochopitelně to své domácí štěstí. Popravdě řečeno, po chvíli vzpomínání nemluvíme už v podstatě skoro o ničem jiném než o dětech. Kupodivu muži na toto téma nediskutují o nic méně než my baby. Ovšem zatímco my vytahujeme na světlo světa jednu pikantní historku za druhou a nešetříme kritikou, pánové vykreslují své ratolesti téměř jako svaté bytosti a ohromují nás jejich úspěchy.

30.7.2013 v 23:24 | Karma: 19,40 | Přečteno: 1161x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Pochvala do žákovské

Jakožto začínající pedagog jsem na jedné pražské základce mimo jiné učila matematiku v sedmé třídě. Byla jsem v tomto směru zcela nezkušená, a tudíž i plná nadšení a ideálů a vůbec jsem nechápala, proč některé kolegyně píší dětem neustále poznámky. Já je nepsala ze dvou důvodů. Jednak jsem neukázněnost dětí v hodině považovala za své pedagogické selhání a jednak prostě škrábu jako kocour a napsat čitelně rukou cokoli mi trvá tak dlouho, že bych to bývala považovala za zbytečné krácení výuky.

23.7.2013 v 16:57 | Karma: 35,83 | Přečteno: 3279x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Past na zloděje

To nás takhle jednou v noci vyloupili. Zatímco my jsme si v klidu chrupkali v patře, po přízemí se proháněl lupič. Ráno mne probudí strašná zima, venku je asi mínus deset a dveře domu dokořán. Ve dveřích sedí naše kotě, drkotá zuby a vypadá ustrašeně...

22.7.2013 v 13:22 | Karma: 34,87 | Přečteno: 5850x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Čundr

Letní povídka pro Víkend MF DNES Tenkrát před léty, kdy ještě vlak považovaly za dopravní prostředek a ne za slovo patřící do slovníku archaismů, když nocování pod stanem představovalo náramné dobrodružství nikoli utrpení pro páteř, v časech, kdy zítřek pro ně znamenal jen samá pozitiva a sociální jistoty, tehdy měl svět ještě všechny barvy duhy. Jediné, na čem skutečně záleželo, bylo přátelství. Trávily spolu spoustu času na vysokoškolských kolejích, a aby jim odloučení o prázdninách nepřidalo tak dlouhé, pořádaly společné letní výpravy, kterým z důvodů ostatním těžko pochopitelných říkaly čundry.

19.7.2013 v 12:53 | Karma: 27,22 | Přečteno: 1716x | Diskuse| Poezie a próza

Koutková Helena

O rodinném vstupném a ropuchách

Už jste byli v ZOO, kde by si jako hlavní exponát chovali ropuchu? Tak já vám tedy garantuji, že takovou ropuchu jste ještě neviděli!

15.7.2013 v 18:11 | Karma: 16,69 | Přečteno: 975x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Procházka aneb O upřímných lidech

Letní povídka pro Víkend MF DNES „Krásné ráno,“ řekne si pan K při pohledu z okna. „Jako stvořené pro procházku!“ pomyslí si, ačkoli tu on stejně nikdy nevynechá. Ať je léto nebo zima, i kdyby trakaře padaly, již zhruba deset let vyráží pan K. (pokud jej zrovna neskolí nějaká zákeřná nemoc, nebo mu nezabrání nečekaná živelná pohroma) každé ráno na svou pravidelnou procházku. V tomto ohledu je na sebe jak na cizího, nepřipouští žádné výmluvy, pevný režim je zkrátka důležitý. Je už léta v důchodu a kromě toho, že bez své procházky by snad ani přesně nedokázal od sebe odlišit jednotlivé dny, se někde doslechl, že pravidelná chůze je prospěšná pro zdraví. Nechodí však s ostatními důchodci do parku, kde by seděl na lavičce, krmil holuby a vedl prázdné řeči o počasí. Na to pana K rozhodně neužije! Ostatně za ta léta si ze své procházky učinil takový malý rituál, na který se zpravidla těší.

14.7.2013 v 7:37 | Karma: 17,70 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Poezie a próza

Koutková Helena

O umírání, sobectví a zázraku

„Tak co je vám, paní?“slyším jakoby z dálky dotaz jednoho z členů záchranky.„Umírám,“odpovím téměř neslyšně.„Ha ha ha, vy už jste někdy umírala, vážená?“dolehne ke mně, ještě než ztratím vědomí, hlas lékaře napojujícího mne na kapačky. Pak mám chvíli vše zahalené do jakési mlhy. Před očima se mi odvíjí průběh posledního týdne...

12.7.2013 v 15:17 | Karma: 40,58 | Přečteno: 4041x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Ty venkovský holky o sebe holt nedbaj

Přestože ji vidím pouze na monitoru, povídáme si totiž přes Skype, je mi jasné, že se nezapomněla pořádně upravit. Sedí sošně, s hlavou vzpřímenou a se svou načesanou blonďatou kšticí vypadá, jako by se právě vrátila od kadeřníka. To, že tato žena bude výjimečná, tušili její rodiče pravděpodobně už tehdy, když jí vybírali jméno. Egida. No řekněte, znáte někoho dalšího s takovým jménem? Já tedy ne.

9.7.2013 v 13:28 | Karma: 23,96 | Přečteno: 2698x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

O čem svědčí vysvědčení

Nikdy mne, jakožto ostříleného pedagoga, nenapadlo, že přežít první třídu vlastního syna bez výrazné újmy na mém zdraví psychickém a jeho fyzickém pro mne bude představovat téměř nadlidský výkon. Jistě, určité varovné signály tu byly, ty jsem ovšem nejspíš podvědomě úspěšně ignorovala. To, že jako předškolák psal své jméno téměř zásadně pozpátku a navíc zrcadlově, mne nechávalo chladnou. Je to přeci chytrý kluk (jak jinak, když je můj), tak se to ve škole naučí!

8.7.2013 v 16:30 | Karma: 17,98 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Mám správnou barvu kůže?

Původně jsem chtěla psát o něčem úplně jiném, ale cloumá mnou znechucení a strach...

8.7.2013 v 10:21 | Karma: 22,03 | Přečteno: 2491x | Diskuse| Společnost

Koutková Helena

Z návštěvy Úřadu práce, aneb kdybych já se líp učila!

Ještě zhruba před rokem a půl jsem vedla kurzy pro nezaměstnané. Dodávala jsem lidem sílu a motivaci nevzdávat boj s větrnými mlýny, prováděla profesní diagnostiku a vedla poradenství pro budoucí podnikatele. Ale protože penízky na podobné kurzy pravděpodobně skončily někomu za drápkem (nebo že by pod drábkem?), nejsou nyní na podobné kurzy prostředky...

27.6.2013 v 12:39 | Karma: 44,52 | Přečteno: 9416x | Diskuse| Společnost