Nezařazené

Koutková Helena

Co z toho dítěte bude?

„Co jako chceš, aby z něj bylo?“ zeptala se mne tchýně dostatečně důrazně na to, abych si myslela, že její dotaz je narážkou na můj způsob péče o syna. Nechápavě jsem na ni pohlédla a v mých očích se, tuším, jasně zračila otázka, co že to zase dělám špatně.

12.6.2014 v 8:20 | Karma článku: 30.74 | Přečteno: 4410 | Diskuse

Koutková Helena

Vnímání krásy

Probírám se výsledky výzkumu na téma lidské krásy a hlavou se mi honí řada myšlenek. Kdo je krásný? Nakolik je krása relativní? A není snad krása nespravedlivá? Vždyť již krásnému miminku se dostává více pozornosti než tomu méně krásnému. Jistě, snad pro každou matku je nejkrásnější právě to její miminko, ovšem ostatní lidé krásu dítěte vnímají bez zapojení osobních citů, tedy pouze na základě pohledu. Také například krásná servírka dostane zpravidla větší spropitné než její méně pohledná kolegyně, atraktivnější uchazeč o práci nezřídka získá vyšší platovou nabídku a lépe vyhlížející politik obdrží více hlasů.

27.5.2014 v 7:35 | Karma článku: 18.18 | Přečteno: 781 | Diskuse

Koutková Helena

Jak dosáhnout úspěchu?

Literatura se návody na to, jak dosáhnout úspěchu, či vysvětleními, proč úspěchu nedosahujeme, jen hemží. Toto téma se nevyhýbá ani prostředí blogu, tak proč si také nepřisadit!?

6.5.2014 v 12:37 | Karma článku: 18.88 | Přečteno: 896 | Diskuse

Koutková Helena

A tak má paní Kaplanová stále třídu ráda

Život v cizí zemi může člověku připravit nejedno překvapení, zvláště vrhne-li se do něj bezhlavě po hlavě, jazykově zcela nevybaven. Jde-li ruku v ruce s absencí jazykové průpravy i absence nadání pro cizí jazyky, nezbývá než se obrnit trpělivostí a počítat s nejednou prekérní situací.

24.4.2014 v 7:25 | Karma článku: 25.20 | Přečteno: 1336 | Diskuse

Koutková Helena

Mami, tak jsem si našel kamaráda

S těmito slovy mi radostně skočil kolem krku můj synek po návratu ze školního výletu. Zdánlivě banální skutečnost, která je pro většinu dětí tak nějak samozřejmá, představovala pro mé dítě naprosto nové zjištění. Zjištění přímo epochální – že na světě existuje někdo, s kým si může rozumně popovídat, a není to dospělý.

3.4.2014 v 7:32 | Karma článku: 27.73 | Přečteno: 2324 | Diskuse

Koutková Helena

Můj noční děs

Po narození obou dětí jsem vždy zhruba půl roku protrpěla každou noc. Několikrát za noc mne totiž probudil děsivý sen. No, on už to nebyl ani tak sen, jako spíš pořádná noční můra! Přesně taková, jaká je popisována pod heslem pavor nocturnus – pravidelně se opakující krátký extrémně děsivý sen, spojený s panikou, křikem, neklidem, provázený vegetativními příznaky, jako je pocení, zrychlené dýchání či bušení srdce.

1.4.2014 v 12:31 | Karma článku: 22.57 | Přečteno: 1459 | Diskuse

Koutková Helena

Jazykové okénko

V duchu hesla „Ševče, drž se svého kopyta!“ jsem se rozhodla se železnou nepravidelností vydávat pravidelné jazykové okénko, které vás patrně nikterak výrazně duševně neobohatí, ovšem mohlo by vám ukázat některé jazykové obraty v novém světle.

21.3.2014 v 16:16 | Karma článku: 23.56 | Přečteno: 1077 | Diskuse

Koutková Helena

Finanční gramotnost našich dětí

Odcházím na nákup a mé děti mne úkolují, co vše bych jim měla koupit. „Mami, a kup mi tohle!“ „Mami a kup mi tamto!“ Na mé obvyklé prohlášení „Copak kradu?“ se výjimečně neozve Kristian s tím, že bych tedy měla začít. Předběhne ho totiž Julie, která mi s bezelstností a důvěřivostí sotva šestiletého dítěte oznámí, že si přeci můžu vzít půjčku v bance.

20.3.2014 v 10:53 | Karma článku: 22.03 | Přečteno: 1270 | Diskuse

Koutková Helena

Co skutečně przní naši mateřštinu?

O různých jazykových nešvarech a takzvaném prznění mateřštiny zde již bylo napsáno mnohé. Většina příspěvků vyjadřujících se k tomuto problému se však věnuje především jednotlivým nešvarům a řada z nich je spíše vyjádřením čistě subjektivních pocitů.

10.3.2014 v 14:12 | Karma článku: 35.55 | Přečteno: 3047 | Diskuse

Koutková Helena

Zlomky ve druhé třídě?

Mé dítko skolil bacil. Poprvé tento školní rok, zato pěkně zhurta. Horečka docela rychle stoupala do závratných výšin, až atakovala čtyřicítku. Dítě schvácené horečkou se mne zastřeným hlasem a s nepřítomným pohledem ptá, zda bude moci jít druhý den do školy.

17.2.2014 v 21:35 | Karma článku: 24.08 | Přečteno: 1333 | Diskuse

Koutková Helena

Dej si radši panáka!

Už od rána mne nesnesitelně bolí hlava, nejraději bych ani nevylezla z postele. Ovšem co naplat, sliby se prý mají plnit nejen o Vánocích. A já slíbila, že půjdeme do bazénu. Už tak mi děti říkají, že stále jen opakuji zítra, zítra. Což pochopitelně není pravda, protože třeba do školy je posílám kromě víkendu každý den.

9.2.2014 v 8:04 | Karma článku: 19.06 | Přečteno: 845 | Diskuse

Koutková Helena

Ani jsem ho nestačila poznat!

Volala Lusja, chvíli mi trvalo, než jsem se přeorientovala na ruštinu. Pozdravím ji a přemýšlím, co se asi stalo. Už pár let nevolá jen tak. Pravidelně se ozve na Nový rok, nebo když nám chce oznámit nějakou významnou novinku. Třeba, že se Ála bude po několikaletém vztahu konečně vdávat, nebo že se ta samá Ála v den plánované svatby rozhodla, že si svého partnera nevezme. A taky si ho nevzala, ačkoli vše už bylo nachystané a zaplacené. Při té vzpomínce se musím usmívat.

29.1.2014 v 15:43 | Karma článku: 22.29 | Přečteno: 1047 | Diskuse

Koutková Helena

Hele, ona se fakt modlí!

Na namrzlém parkovišti před obchodním centrem se s plnými nákupními vozíky pořádaly závody, jejichž pořadatelem byl patrně někdo velmi důležitý. Přesto, že nebyla vypsána cena pro vítěze, se do nich totiž zapojila naprostá většina zákazníků.

25.1.2014 v 20:09 | Karma článku: 22.85 | Přečteno: 1275 | Diskuse

Koutková Helena

Po kom to dítě je?

Pochopitelně, že milé krásné a inteligentní je po nás. Ale po kom má ty negativní vlastnosti, které my prostě v žádném případě nemáme? Po partnerovi to rozhodně také být nemůže, v opačném případě bychom přeci nepřipustili, aby akt lásky vyústil v potomstvo.

24.1.2014 v 7:08 | Karma článku: 19.91 | Přečteno: 929 | Diskuse

Koutková Helena

Zpověď dítěte v ženě

Po více než měsíci na izolaci jsem se těšila, že mne přeloží na pokoj k někomu, s kým si budu moci konečně popovídat. Pozdravila jsem ji a usmála se na ni. Sotva odpověděla a otočila se tak, aby na mne neviděla. Měla jsem pocit, že to ticho snad nikdy neskončí.

19.1.2014 v 20:33 | Karma článku: 28.94 | Přečteno: 1457 | Diskuse

Koutková Helena

Proč mi tohle udělala?!?

Možná vám to bude připadat banální, ale já se o to zkrátka musím s někým podělit, jinak se z toho asi zblázním. A to by byla věčná škoda nejen pro mne, ale pro lidstvo jako takové. Ještě toho totiž mám v plánu hodně udělat!

16.1.2014 v 13:38 | Karma článku: 23.03 | Přečteno: 2598 | Diskuse

Koutková Helena

Jak jsem utíkala ze zajetí

Kdysi v dávné prehistorii jsem nastoupila učit na jednu venkovskou základní školu. Tedy prehistoricky to zní, když si uvědomím, že to bylo v minulém tisíciletí, ve skutečnosti to bylo zhruba před dvaceti lety. A co je nějakých dvacet let v dějinách lidstva! A v kontextu s tímto příběhem vlastně i v dějinách mé osoby.

15.1.2014 v 8:00 | Karma článku: 19.42 | Přečteno: 1220 | Diskuse

Koutková Helena

Být ženou

Jsem ráda ženou, baví mne to! Nechci být jako muži, zvládat to, co oni, ani nechci, aby mne někdo obdivoval za to, co všechno dělám, za to co musím zvládat jako žena. Je mi příjemné, když vím, že se na mne muž rád dívá a rád si se mnou povídá. Mám dobrý pocit, když jsem hezky nalíčená a oblečená, kalhoty nosím zcela výjimečně. A vůbec mi nevadí být vnímána jako slabší pohlaví. Naopak, baví mne to. Ovšem cesta k tomuto poznání nebyla úplně bez překážek.

13.1.2014 v 7:01 | Karma článku: 21.63 | Přečteno: 1122 | Diskuse

Koutková Helena

Pokud si to přejete, můj pane

Ráda sledují své děti, když si hrají a výjimečně se při tom nemlátí vzájemně tyčí po hlavě tak, až třísky lítají. Taková situace nastává zpravidla tehdy, když hrají takzvané hry rolové, tedy ty, při nichž hrají někoho, kým ve skutečnosti nejsou. Na maminku a na tatínka, na doktora a sestřičku, na prodavače a zákaznici...

8.1.2014 v 10:33 | Karma článku: 27.50 | Přečteno: 2180 | Diskuse

Koutková Helena

Mužský element ve školství aneb Panu učiteli s láskou

O tom, že je v českém školství přefeminizováno, asi není pochyb. Nejmarkantnější je tato skutečnost na základních školách, přitom právě tam je mužský element velmi žádoucí. V dnešní době, kdy už každé páté dítě žije v neúplné domácnosti, se totiž pro řadu z nich stává až do doby dospívání jediným mužským vzorem školník nebo policista řídící dopravu před školou.

7.1.2014 v 10:38 | Karma článku: 22.53 | Přečteno: 1294 | Diskuse
Počet článků 98 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1764

Jsem extrovertní introvert, který cítí potřebu ventilovat své myšlenky.