Diskuse
Co z toho dítěte bude?
Děkujeme za pochopení.
M28i68r48o56s92l22a47v 34M89i15k40u47l14e46c33k75ý
Doporučil bych zkusit nějakou alternativní školu (např. Waldorfskou školu), tam by se takové dítě mělo cítit naprosto normálně a mohlo rozvíjet své schopnosti (např. umělecké nadání). Ale osobní zkušenosti s tím nemám, je to pouze nápad.
K14o44u66t96k75o38v76á 46H85e71l21e79n35a
Waldorfská škola mne také napadla, ale většina lidí, včetně psycholožky té dívky, ji spíše zamítá. I tak moc díky za názor!
M45i28l26a73n 61N31o96v88ý
Heleno, skvělý článek a pro mne zrovna velmi aktuální. V naší variantě zvolen přechod z jazykovky (zrychlená výuka, 30 žáků) na normální jednoročníkovou ZŠ (18 žáků). Na chvostu nelze být pořád, a nejhorší je, když to dítě přijme jako neměnný fakt - jsem hloupý, nejmenší, kluci mají právo mne bít ... takže sice pět minut po dvanácté, ale přece. Taky chceme být jednou nej! Držím vaší kamarádce palce ať se dobře rozhodne. Ono takové to "Ale hlavně ať je zdravej!" má v tomhle případě skutečnou váhu. Díky!
J12a86n 76P85r80a46ž20á75k
To je zapeklitá situace. Nižší IQ samo o sobě tak velký problém být nemusí, důležité je, jak sama píšete, aby z ní byl hodný člověk, kterého baví jeho práce. Klidně to může být třeba pekařina nebo cokoli jiného, nač stačí. Problém je, podle mého názoru, právě v tom prostředí zvláštních škol, kde se díte snadno, obecně řečeno "zkazí."
Domácí vzdělávání nevím, snad ano, ale tam by asi bylo potřeba ohlídat, aby dítě nebylo příliš izolované od svých vrstevníků a jejich společnost mu vynahrazovat například různými kroužky.
Napadá mě však ještě jedna možnost. Požadavky nejsou na všech školách stejné, přístup učitelů a prostředí též ne. Zkusit tedy najít méně náročnou školu s pokud možno co "nejvlídnějším" přístupem, a tam se pokusit dítko dostat. Předem se to samozřejmě nedá přesně odhadnout, je to vždy tak trochu sázka, ale za snahu to stojí.
A hlavně se nebát ve škole říct, že dítě je takové a makové, a tudíž potřebuje určité úlevy. Normálně uvažující kantoři to obvykle respektují.
Jinak karma a poděkování za článek, o těchto věcech je třeba psát.
K31o77u59t64k25o25v87á 81H34e89l49e30n40a
A já děkuji Vám, Jane! Uvažuji o tom problému velmi podobně jako Vy.
A21d23é16l14a 71M39o35j67ž36í62š71o59v44á
Co dodat, když už Karel všechno řekl:) Záleží na konkrétním dítěti a taky na tom, jak moc zvládala a nezvládala byť jako horší žák normální školu doteďka, jak moc zapadala do kolektivu a tak.... Jo a asi bych zkusila ještě rozhodně zopakovat vyšetření - pro jistotu.
K13o15u52t74k66o62v61á 80H83e46l71e30n19a
Díky Adél, vyšetření zopakované je :)
K46a52r11e22l 80B71o74h65á71č73e41k
Tohle hrozně, ale hrozně moc záleží na dítěti...ale ne na nějakém IQ, ale na povaze a charakteru :) Pokud jde o "silnou" osobnost, klidně nechat na klasické škole na chvostě, ona se s tím srovná, najde si svou cestu a pomůže jí necítit se "hloupá", byť se čtyřkami a pětkami :) Ale slabší osobnost to může porazit, znechutit a může se opravdu cítit lépe na škole zvláštní, jak už tu zaznělo... rodiče s odborníkem by měli být schopni odhadnout, jaké konkrétní dítě je...ono prostě může být někdy lepší prolézt základku s odřenýma ušima :) Imho...
E62m76r59i40c39h 69S41o51n30n87e25k
Osobní zkušenost s tímsice nemám, ale myslím si, že pro každého je lepší být rovnocenným členemskupiny, než se s vypětím všech sil trápit na chvostu nebo dokonce vědět,že úkoly za něj dělají rodiče. Škola by přece měla učit a ne jen sledovat výsledky, ať už jich bylo dosaženo vlastním nebo cizím úsilím.
Výsledky testu IQ podle mého názoru ukazujíjenom to, jak dotyčný člověk dokáže řešit testy IQ, ale skutečná hodnota člověkaje někde jinde. A určitě ji neměřím ani tím, jakou má za sebou školu.
K87o68u63t41k41o20v36á 31H98e97l39e85n53a
Díky, Emrichu! Souhlasím s Vámi v podstatě ve všem. Být rovnocenným členem skupiny a mít možnost vynikat považuji za velmi důležité, jen mám bohužel tu zkušenost, že tzv. praktické školy často v dětech nejenže nejsou schopny rozvíjet jejich jedinečnost, ale často ji dokonce potlačí. Proto mne napadla spíš škola speciální, kde se učitelé snaží cíleně rozvíjet v dítěti jejich talenty.
Vím, že řada dětí s nižším IQ je manuálně velmi zručná, některé zase vynikají v jednom konkrétním oboru... Třeba se už i na těch praktických školách přístup pedagogů změnil... Doufám!
R50e68g32i64n47a 27T93i24h34e41l13k10o95v25á
Dcera chodí od 2 třídy do speciální třídy,kde je 13 dětí,v první třídě jsem poznala,že ve třídě s mnoha dětmi to nezvládá,trápily jsme se obě.Právě vyšla devítku a je přijata na obor s výučním listem s průměrem 1.5.Do třídy s ní chodí různí žáci,tmavé pleti,bílé pleti a nikdy nebyl problém.Dcera má ambice od 6 třídy,chtěla na kuchařku a dostala se tam,dál vše ukáže čas.Doufám,že se nám to povede jak tady píše pan Chovanec.Rodiče mě vyčítali,že jsem jí tam dala,že se to sní potáhne ta škatulka,ale ten kdo to nezažil neví jaká je to dřina a velice náročné se po škole ještě s dítětem učit další 2 až 3 hodiny.Protože mu musím vytvořit jiný systém učení a vlastně všechno učit doma.Jsou matky,které za tyto děti dělají úkoly a vše mu vypracují jenom aby nespadl do kolonky.Pokud dítě ambice má a je k tomu vedeno,spíš k zodpovědnosti,tak to někam dotáhne.Dcera se hodně uklidnila co začala chodit do jiné školy,jsou úžasný kolektiv.Mnoho rodičů si plní své ambice a dávají děti na školy na které nemají,ale i člověk nižším IQ může vytvářet žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.Moje ambice jsou zatím takové aby dcera dostudovala učňovský obor a dál se uvidí a jíst musí i prezident a vařit se bude za každého režimu a pokud ona bude chtít najde si místo v životě.
K27o57u11t76k21o14v46á 87H35e48l41e76n61a
Regino, děkuji Vám za Váš názor! Spousta myšlenek se mi do blogu nevešla, už takto je velmi dlouhý, tak vlastně i díky za doplnění :) Ano, mnoho rodičů si plní své ambice a dává děti na školy, na které nemají - i já to považuji za zbytečné trápení, které často vede k potlačení jakékoli další snahy dítěte něco dosáhnout. A souhlasím i s tím, že i člověk s nižším IQ může žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.
Vám přeji hodně štěstí!
M52a25r34i11e 79Š29í91p68k11o72v92á
Já bych před tak zásadním krokem pro dítě určitě navštívila ještě jiné psychologické pracoviště, abych měla srovnání, resp.jistotu, že je to tak opravdu. Není psycholog jako psycholog- mám vlastní zkušenost. Včera jsem zrovna ráno poslouchala prof.Hoschla, který říkal, že IQ je orientační z hlediska komplexní kvality člověka, ale větší roli hraje emoční a sociální inteligence. IQ = výjimečnost v úzké odbornosti, resp.dovednosti.
K54o38u98t37k20o39v16á 34H59e22l38e51n40a
Zdravím Marie, návštěva jiného psychologa proběhla, ale bohužel se o omyl nejedná. Ano emoční a sociální inteligence je skutečně velmi důležitá, dnes i řada zaměstnavatelů dává přednost uchazeči, který má sice o několik málo bodů nižší IQ než jiný, ale zato má výrazně vyšší EQ. Ale právě ta emoční a sociální inteligence se do značné míry utváří prostředím... Já jsem na zvláštní škole působila ráda, bavila mne bezprostřednost a přímočarost těch dětí, ale také si pamatuji, že ambice byly u naprosté většiny z nich skoro nulové, obvykle to prostředí stáhlo i tz silnější jedince...
J37a45r31d44a 39C98h85o26v62a34n88e86c
Určitou zkušenost mám, ale šlo o jiný handicap. Dítě jsme do speciální školy dali až v 6. třídě a dodnes nás mrzí, že jsme to neudělali o pár let dříve, protože jeho vztah ke škole se změnil jak mávnutím proutku. A místo aby z něj byl na základce čtyřkař, věčně otrávený, věčně posmívaný, přiřazovaný automaticky k lemplům, dokázal mít najednou dobré známky, do školy přestal chodit s nechutí a nakonec i zvládl udělat si po vyučení maturitu v oboru. Ve speciální škole jich bylo ve třídě 11 a měli speciální pomůcky - bylo to najednou něco úplně jiného.
K93o44u53t55k57o55v38á 82H66e75l47e60n25a
Díky za Vaše informace! Jsem ráda, že jsou pozitivní, ten počet dětí je v každém případě velmi důležitý a určitě i ten pocit úspěšnosti.
- Počet článků 98
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1782x