Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J11a84n32a 93M84a56j69o37v65á 4865722716573

Mám podobnou zkušenost v okolí, maminka nakonec konzultovala s rozumnou psycholožkou a za cenu dojíždění přesunuli syna do malé školy na okraji města, kde je vstřícné vedení a domluvili (myslím, že jen na některé věci) osobní asistentku. K tomu využívají doučování s dobrovolníky z "pajdy" - těm se to počítá jako praxe, chlapec má z PPP navržený individuální přístup.

Nevím, jestli dobře počítám, ale myslím, že takhle fungují třetí, nebo spíš čtvrtý rok. Počítají s nějakým jednodušším učilištěm a věří, že to půjde. Kluk je spokojený, jde mu skvěle fotbal (safra, nebo nohejbal??), do třídy celkem zapadl a kamarádka má pocit, že ho děti kolem něho spíš táhnou k lepším výkonům.

Asi to chce nespěchat a v klidu promyslet. Většina malérů má více cest k řešení. Fandím a pozdravuj. (že trochu vím, jak jí je).

+1/0
12.6.2014 18:28
Foto

K45o94u52t35k54o66v47á 71H29e90l46e16n46a 4366217279780

Díky, Jani, každá zkušenost je cenná! ;-)

0/0
12.6.2014 21:16
Foto

J16o94h60a61n40a 89U65l12r88i18c48h66o84v84á 9957314601

Důležitý je, jak už píše Karel, jaký je to dítě...Jak dalece ho rodiče znají a tuší, co ho bude trápit víc...Jestli pořád být poslední mezi lepšími, nebo stejný či lepší mezi stejnými :-). Některé dítě si tu roli posledníčka přivlastní a těžko se pak hledá motivace k práci na sobě..Nevím jestli je to možný, ale co třeba chvíli ve zvláštní škole kvůli získání sebevědomí a pak, třeba, pokud nastane posun, tak zpátky na ZŠ...Ale tuším, že tak jednoduchý to asi nebude...

+1/0
12.6.2014 17:05
Foto

K86o54u81t31k60o19v49á 44H80e92l85e87n47a 4296587209860

Díky, Johanko! Bohužel ten přestup zpátky je téměř nereálný...

0/0
12.6.2014 17:08
Foto

M80a76r21i95e 15T15o86m32š65í57č97k14o44v15á 4497835846496

Tady jsou dvě různá řešení.

Za prvé, nechat dítě ve škole kterou navštěvuje, kde bude patřit mezi ty nejslabší a každý den poslouchat posměch ostatních spolužáků a nepříjemné připomínky vyučujících, protože určitým způsobem brzdí výuku ostatních, chápavějších dětí.

Za druhé pslechnout rozumnou radu a dítě začít posílat do třídy vyrovnávací, kde jsou všechny děti s podobným problémem a kde s pomocí úsilí a snahy může patřit mezi premianty.

Co mu více zvedne sebevědomí a posune dál, ústrky za neschopnost, nebo naopak chvála za výborné výsledky.

Myslím, že rodiče pochopili, že jejich dítě nebude navštěvovat střední školu, ale že si bude vybírat v učňovském oboru, kde je spousta zajímavých nabídek.

Jde tu hlavně o to, jaký člověk do nové školy vstoupí, takový který si prodělal trauma ze špatných známek a posměchu spolužáků, nebo suverém, který se nebojí nových výzev, protože neokusil chuť porážky. Nikdo nebude později řešit jakou školu navštěvoval, ale jak se uplatní v té do které přišel. :-)

+1/0
12.6.2014 16:48
Foto

K66o44u57t54k84o20v26á 58H95e78l24e50n88a 4896567979140

Díky, Marie, za Váš názor. Takzvaná vyrovnávací třída by byla fajn, ale na většině škol již v dnešní době taková třída není...

0/0
12.6.2014 16:55
Foto

M29a20r64i81e 49T93o97m94š61í51č39k46o86v46á 4147615796916

Je to škoda hlavně kvůli dětem s poruchou chování.

Když jsem já chodila na základní školu, stávalo se, že někteří žáci nepostoupili dále jak do páté třídy a tam do 15 let rušili ostatní, protože učení, to bylo to poslední co je zajímalo. Nám jejich společnost nic dobrého nepřinesla, chtěli jsme se před nimi také vytáhnout a začali jsme zlobit a lajdačit.

Tedy se situace zase bude opakovat a protože již není rákoska a ani možnost pořádným štulcem žáky usměrnit a přivést k rozumu, odnesou to vše učitelé, které již dopředu lituji.;-(

0/0
12.6.2014 19:41

K74a38r36e90l 10S78t55r18ž17a18n25o68v17s57k46ý 1118305735

Před časem jsem učil na základní škole, kde takové děti byly mezi "normálními" dětmi. Nejdůležitější byla neustálá komunikace s dítětem a s rodiči. Za úkol mají dítěti vysvětlit jeho situaci, nestalo se mi, že by to nepochopilo. Situace je taková, že to dítě bude pravděpodobně na něco velice manuálně zručné a časem se to projeví. A dítě musí vědět, že je někde šikovné. A i když se neví kde, časem se na to přijde. Učitel pak musí vysvětlit, že i když se dítě snaží, ale neumí, bude dostávat horší známky. Bohužel. Není to ale proto, aby mu bylo dáváno najevo, že něco neumí, ale kdyby dostávalo lepší hodnocení, ostatní děti ve třídě to hodně rychle odhalí a nastaly by vážné problémy v kolektivu. 

Měl jsem žáka, který propadal snad i z kreslení, ale uměl rozebrat motor do posledního šroubku a zase ho složit. Jeho snem byl automechanik. Tak jsem se s ním domluvil, že se bude mými předměty tak nějak protloukat, že bude mít stejný přístup jako ostatní, ale když se jeho čtyřka začne blížit k pětce, hned mu to řeknu a zadám mu nějakou práci, kterou by se zase přehoupl na tu lepší stranu. A fungovalo to parádně. Ostatní děti to nebraly jako nadržování, protože viděly, že pro to musel udělat něco, co ostatní nedělaly. A rodiče hlavně zajímalo, jaký je jeho úspěch v technických předmětech.

+7/0
12.6.2014 15:09
Foto

K30o66u26t49k59o59v33á 68H86e22l18e42n20a 4876187979800

Díky za Váš příspěvek. Sama mám s integrací také výborné zkušenosti, především u syna, je škoda, že ne všichni učitelé toto dokážou! Pro Vás R^

0/0
12.6.2014 15:40

F68r77a37n19t85i36š40e86k 88F79l91í43s80e10n85s25k39ý 5419229749346

Těžko radit, mám kolegyni se stejným problémem, jejího synka posoudili jako dyslektika a přemístili do vyrovnávací třídy. Pro matku je to obrovská zátěž, synek nosí domů spoustu úkolů, takže vlastně ze školy do školy. Synek je jinak manuálně velmi zručný, hezky maluje, jen mu prostě nejdou jazyky a počty...Mně také nešly, nedokázal jsme se soustředit na učení a jen tak tak prolézal. Každé dítě je osobnost. To, které se zdá slabé, citlivé, se zrovna může přes problémy nakopnout k sebevědomí, zatím co jiné, stejně citlivé, sebevědomí ztratí. Bohužel, naše společnost se mi zdá poněkud zaostalá. Občas si myslím, že IQ vymysleli lidé bez inteligence. Tím samože nechci někoho urazit, jen si myslím, že vysoké IQ rozhodně neznamená, že majitel je automaticky přínosem.

+5/0
12.6.2014 13:50
Foto

K78o75u66t41k90o43v98á 74H97e36l59e19n75a 4766337919630

Díky, Františku!

0/0
12.6.2014 13:57

L44u40c85i62e 69M79a41c35h16a22r32t26o79v56á 6956333554880

Dobrý den, paní Koutková, také mám dítě, které neodpovídá standardům naší náročné a na výkon orientované doby. Jedná se o člověka docela těžce nemocného, momentálně v období dospívání, kdy se musí se svou "jinakostí" porvat. Navíc ne nijak výrazně inteligentního (dolní pásmo průměru).

Ačkoliv jsem základní školu volila velice obezřetně, nakonec musím říci, že někteří pedagogové na "zvláštnost" mého dítěte nebrali ohled, ale jsem za to v podstatě vděčná. Museli jsme se poprat s tím, že nikdo nám nebude umetat cestičku.

Nakonec jsem ráda, že budeme mít za sebou základní školu s docela pěkným prospěchem i s osamocenou 4 z matematiky, která je na vysvědčení přes velkou snahu. 

Myslím si, že rodiče té dívenky musí zvážit následující: zda je opravdu pro dítě obtížné zapojit se v běžné škole, pak je asi lepší dítě zapsat do "speciální" školy. Ale myslím si, že existuje mnoho škol, které mají třeba méně žáků ve třídě, takže dívenka může navštěvovat  a zvládat "normální" základní školu. Nebo by možná bylo možné zažádat o asistenta pro dívku, aby mohla chodit do stejné školy a třídy. Určitě záleží na tom, kde bydlí.

Závěrem bych chtěla popřát všem rodičům, aby byli šťastní se svými jedinečnými dětmi.

+6/0
12.6.2014 13:48
Foto

K11o70u77t93k91o41v22á 90H52e41l33e14n32a 4616337759960

Děkuji moc, Lucie! Za názor, za přání i za posunutí pohledu na danou problematiku. Máte totiž rozhodně pravdu v tom, že v náročnějším prostředí se dítě lépe připraví na konkurenci a nástrahy, které život může v budoucnu přinést. Určitě i to je jeden z aspektů, který je vhodné zvážit.

Díky!

0/0
12.6.2014 13:53

L80u87c71i19e 95M35a15c84h30a75r57t27o79v63á 6856303864320

Jinak jsem si vzpomněla na knihu, kterou zatím  n e m á m  odvahu znovu číst (četla jsem ji v době, kdy se mě vůbec netýkala, zapůsobila na mne). Jde o knihu od Pearl Buckové Zůstala dítětem, o její postižené retardované dceři, která má chorobu ze stejné skupiny nemocí jako moje dcera. Ale možná by Vaší kamarádce pomohla -  řeší se v ní, zda dítě zatěžovat tím, aby zvládalo to, co ostatní (paní Bucková nakonec dochází k tomu, že ne, pokud se dobře pamatuji).

+1/0
12.6.2014 14:37
Foto

K30o84u49t47k54o50v77á 36H10e11l11e88n70a 4916137589240

Díky za doporučení, podíváme se po ní!

0/0
12.6.2014 15:43

L44u83c79i14e 45M71a18c71h64a63r72t72o76v46á 6836453384130

Dobrý den paní Koutková,

ta kniha pojednává hlavně o tom, jak se P. Bucková vyrovnávala s tím, že má dítě, které zůstalo na úrovni mentální vyspělosti předškoláčka. To není případ Vaší kamarádky. Jinak při brouzdání na internetu jsem narazila na tento příspěvek. Velice mne dojímá a zároveň osvobozuje:

http://sarinka-svet-za-zrcadlem-autismus.blogspot.cz/2012/03/draci-mama.html

Naštěstí nemám, až tak velké problémy, ale vždy, když mám pocit, že něco není tak, jak si představuji, se k němu vracím.

Věřím tomu, že Vaše kamarádka najde to nejlepší řešení pro dceru a že její dcera bude úspěšná v životě (tím myslím, že bude šťastným a dobrým člověkem).

+2/0
13.6.2014 10:01

A89n56e42ž43k31a 41J 68Ř34e13h83o41ř15o64v24á 8306488

Asi bych se rozhlídla po okolí a zvažovala dojíždění do venkovské školy. Tam je to spíš takový rodinný podnik, kde pedagogové mnohdy učili už rodiče nynějších školáčků a leckdy znají rodiny do několikátého kolena. I problémy se tam řeší trošku jinak.

+2/0
12.6.2014 13:43
Foto

K51o46u17t27k84o22v41á 75H89e85l14e63n32a 4636277539410

Díky, Anežko!

0/0
12.6.2014 13:44

J88a22n 12P81a10v61e48l 8453202678346

Nižší IQ je problém, ale dá se s tím pracovat. Neumírá se na to a pokud se rodiče budou dítěti věnovat, může být kapku jednodušší, ale v životě použitelná. Musí s ní číst, vzdělávat jí, vystavovat jí novým podnětům, učit jí disciplíně, ... . bude to těžké, ale jde to.

Můj kamarád má dítě se svalovou distrofií. Jeho dítě bude mít problémy s pohybem, asi půjde v pubertě na vozík a je slušná šance že zemře mladé. A s tím toho bohužel nic moc udělat nemůže.

+1/0
12.6.2014 12:37
Foto

K39o58u98t58k51o38v94á 47H38e21l27e76n25a 4656537459360

Máte pravdu, Jane, jsou mnohem horší věci a situace v životě, sama jsem to psala... Nicméně, ať už jde o "prkotinu", či skutečně vážnou věc, zodpovědný rodič se vždy snaží najít tu nejvhodnější cestu pro své dítě. Díky.

0/0
12.6.2014 13:39
Foto

Š15á12r49k66a 87M72e74d11k28o66v50á 7834675816730

;-)R^

+1/0
12.6.2014 12:32

E54v16a 46J40u85s55t21o92v68á 9791258306718

Jsem moc rada, ze se nasel nekdo, kdo se zamyslel nad osudem divky, potazmo osudem sveho vlastniho ditete a hodil to do placu... I my jsme meli doma dite, o kterem ucitelky tvrdili, ze je zpomalene... Furt samy problem a zle znamky... Nic moc pro nas rodice. ALE, rozhodli jsme se zmenit statni skolu za cirkevni, a dite uz NIKDY nemelo problemy s nicim, a udelalo i maturitu, a kdyby nebylo line (nase ditko), tak jiste vystuduje i vysokou sklu. Je z nej dnes skvely dospelak, zodpovedny a pohodovy. Umi se postarat o sebe i svou rodinu. Jsme s manzelem stastni, ze jsme se ne:-)dali zvyklat ucitelmi v puvodni skole. Doporucuju konzultaci i s jinymi odbornikmi a nevzdavat se, raz to urcite oceni holcicka i cela rodina. Drzim palce.

+2/0
12.6.2014 12:32
Foto

K44o86u25t56k26o21v40á 17H28e67l51e85n33a 4576337709530

Evo,moc vám děkuji za Váš názor i podporu! Církevní škola byla také jednou z variant o níž jsme hovořily - naštěstí jsou teď na řadě prázdniny a s nimi i trochu času na rozmyšlenou.

0/0
12.6.2014 13:42

M62i69r39o52s32l18a29v 23M58i80k92u18l79e86c72k52ý 1138653403516

Doporučil bych zkusit nějakou alternativní školu (např. Waldorfskou školu), tam by se takové dítě mělo cítit naprosto normálně a mohlo rozvíjet své schopnosti (např. umělecké nadání). Ale osobní zkušenosti s tím nemám, je to pouze nápad. :-)

+1/0
12.6.2014 12:25
Foto

K93o66u55t50k65o35v48á 93H53e61l97e86n31a 4246267549890

Waldorfská škola mne také napadla, ale většina lidí, včetně psycholožky té dívky, ji spíše zamítá. I tak moc díky za názor! ;-)

0/0
12.6.2014 13:44

M28i22l78a94n 43N67o40v46ý 1987474798784

Heleno, skvělý článek a pro mne zrovna velmi aktuální. V naší variantě zvolen přechod z jazykovky (zrychlená výuka, 30 žáků) na normální jednoročníkovou ZŠ (18 žáků). Na chvostu nelze být pořád, a nejhorší je, když to dítě přijme jako neměnný fakt - jsem hloupý, nejmenší, kluci mají právo mne bít ... takže sice pět minut po dvanácté, ale přece. Taky chceme být jednou nej! Držím vaší kamarádce palce ať se dobře rozhodne. Ono takové to "Ale hlavně ať je zdravej!" má v tomhle případě skutečnou váhu. Díky! :-)

+5/0
12.6.2014 12:04
Foto

K42o30u90t91k29o59v94á 23H87e85l96e68n34a 4686957819160

Díky moc, Milane!

0/0
12.6.2014 13:45
Foto

J85a65n 69P27r61a84ž53á61k 4558607989250

To je zapeklitá situace. Nižší IQ samo o sobě tak velký problém být nemusí, důležité je, jak sama píšete, aby z ní byl hodný člověk, kterého baví jeho práce. Klidně to může být třeba pekařina nebo cokoli jiného, nač stačí. Problém je, podle mého názoru, právě v tom prostředí zvláštních škol, kde se díte snadno, obecně řečeno "zkazí."

Domácí vzdělávání nevím, snad ano, ale tam by asi bylo potřeba ohlídat, aby dítě nebylo příliš izolované od svých vrstevníků a jejich společnost mu vynahrazovat například různými kroužky.

Napadá mě však ještě jedna možnost. Požadavky nejsou na všech školách stejné, přístup učitelů a prostředí též ne. Zkusit tedy najít méně náročnou školu s pokud možno co "nejvlídnějším" přístupem, a tam se pokusit dítko dostat. Předem se to samozřejmě nedá přesně odhadnout, je to vždy tak trochu sázka, ale za snahu to stojí.

A hlavně se nebát ve škole říct, že dítě je takové a makové, a tudíž potřebuje určité úlevy. Normálně uvažující kantoři to obvykle respektují.

Jinak karma a poděkování za článek, o těchto věcech je třeba psát.

+8/0
12.6.2014 11:18
Foto

K14o66u86t67k25o21v41á 16H93e12l63e31n41a 4126417259190

A já děkuji Vám, Jane! Uvažuji o tom problému velmi podobně jako Vy.

+4/0
12.6.2014 11:25
Foto

A69d73é70l57a 40M22o81j20ž61í79š45o47v40á 9737983944976

Co dodat, když už Karel všechno řekl:) Záleží na konkrétním dítěti a taky na tom, jak moc zvládala a nezvládala byť jako horší žák normální školu doteďka, jak moc zapadala do kolektivu a tak.... Jo a asi bych zkusila ještě rozhodně zopakovat vyšetření - pro jistotu.

+1/0
12.6.2014 10:40
Foto

K82o28u19t10k19o57v64á 75H21e83l11e48n84a 4596527389510

Díky Adél, vyšetření zopakované je :)

+1/0
12.6.2014 10:53
Foto

K84a85r38e66l 73B54o14h57á63č40e95k 1671637376644

Tohle hrozně, ale hrozně moc záleží na dítěti...ale ne na nějakém IQ, ale na povaze a charakteru :) Pokud jde o "silnou" osobnost, klidně nechat na klasické škole na chvostě, ona se s tím srovná, najde si svou cestu a pomůže jí necítit se "hloupá", byť se čtyřkami a pětkami :) Ale slabší osobnost to může porazit, znechutit a může se opravdu cítit lépe na škole zvláštní, jak už tu zaznělo... rodiče s odborníkem by měli být schopni odhadnout, jaké konkrétní dítě je...ono prostě může být někdy lepší prolézt základku s odřenýma ušima :) Imho...

+8/0
12.6.2014 10:23
Foto

K35o43u28t22k15o19v60á 26H15e81l28e37n80a 4706757309910

Díky za názor, Karle!

+1/0
12.6.2014 10:33
Foto

Š19á87r87k22a 65M40e19d73k14o51v55á 7264685176570

R^

+1/0
12.6.2014 12:32
Foto

J55o46h23a51n40a 40U32l41r34i69c32h83o54v26á 9337854861

Ještě bych přidala, že je strašně důležitý vedení a podpora od rodičů...schopnost odhalit něco, co dítěti jde a to podporovat, aby mělo pocit, že je v něčem dobré...Pokud se bude cítit od "mala" jako outsider, tak taky bude..Každý dítě má nějakou silnou stránku, jen jí odhalit...

+4/0
12.6.2014 16:44
Foto

E19m14r58i74c49h 51S68o12n19n48e10k 7675154982464

Osobní zkušenost s tímsice nemám, ale myslím si, že pro každého je lepší být rovnocenným členemskupiny, než se s vypětím všech sil trápit na chvostu nebo dokonce vědět,že úkoly za něj dělají rodiče. Škola by přece měla učit a ne jen sledovat výsledky, ať už jich bylo dosaženo vlastním nebo cizím úsilím.

Výsledky testu IQ podle mého názoru ukazujíjenom to, jak dotyčný člověk dokáže řešit testy IQ, ale skutečná hodnota člověkaje někde jinde. A určitě ji neměřím ani tím, jakou má za sebou školu.

+4/0
12.6.2014 9:26
Foto

K73o70u81t43k57o34v89á 60H85e55l63e52n43a 4556637569800

Díky, Emrichu! Souhlasím s Vámi v podstatě ve všem. Být rovnocenným členem skupiny a mít možnost vynikat považuji za velmi důležité, jen mám bohužel tu zkušenost, že tzv. praktické školy často v dětech nejenže nejsou schopny rozvíjet jejich jedinečnost, ale často ji dokonce potlačí. Proto mne napadla spíš škola speciální, kde se učitelé snaží cíleně rozvíjet v dítěti jejich talenty. 

Vím, že řada dětí s nižším IQ je manuálně velmi zručná, některé zase vynikají v jednom konkrétním oboru... Třeba se už i na těch praktických školách přístup pedagogů změnil... Doufám!

+1/0
12.6.2014 9:47
Foto

E64m67r17i64c58h 81S16o93n53n48e30k 7915314732284

Heleno, s tím potlačováním jedinečnosti máte pravdu, ale čím méně dětí v té skupině je, tím větší je šance, že ta jedinečnost nebude tak vadit. :-)

A navíc, ten pocit, že nejsem ve skupině ten, kdo nestíhá, ale rovnocenný partner, má pozitivní vliv na sebevědomí, a to je velmi důležitá součást osobnosti. (Pokud se to nedostane do opačného extrému).

+2/0
12.6.2014 10:02

R70e85g20i83n44a 88T38i62h28e52l71k28o84v98á 2358556541

Dcera chodí od 2 třídy do speciální třídy,kde je 13 dětí,v první třídě jsem poznala,že ve třídě s mnoha dětmi to nezvládá,trápily jsme se obě.Právě vyšla devítku a je přijata na obor s výučním listem s průměrem 1.5.Do třídy s ní chodí různí žáci,tmavé pleti,bílé pleti a nikdy nebyl problém.Dcera má ambice od 6 třídy,chtěla na kuchařku a dostala se tam,dál vše ukáže čas.Doufám,že se nám to povede jak tady píše pan Chovanec.Rodiče mě vyčítali,že jsem jí tam dala,že se to sní potáhne ta škatulka,ale ten kdo to nezažil neví jaká je to dřina a velice náročné se po škole ještě s dítětem učit další 2 až 3 hodiny.Protože mu musím vytvořit jiný systém učení a vlastně všechno učit doma.Jsou matky,které za tyto děti dělají úkoly a vše mu vypracují jenom aby nespadl do kolonky.Pokud dítě ambice má a je k tomu vedeno,spíš k zodpovědnosti,tak to někam dotáhne.Dcera se hodně uklidnila co začala chodit do jiné školy,jsou úžasný kolektiv.Mnoho rodičů si plní své ambice a dávají děti na školy na které nemají,ale i člověk nižším IQ může vytvářet žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.Moje ambice jsou zatím takové aby dcera dostudovala učňovský obor a dál se uvidí a jíst musí i prezident a vařit se bude za každého režimu a pokud ona bude chtít najde si místo v životě.

+6/0
12.6.2014 9:11
Foto

K90o29u12t47k90o81v25á 87H74e49l13e84n68a 4686647819440

Regino, děkuji Vám za Váš názor! Spousta myšlenek se mi do blogu nevešla, už takto je velmi dlouhý, tak vlastně i díky za doplnění :) Ano, mnoho rodičů si plní své ambice a dává děti na školy, na které nemají - i já to považuji za zbytečné trápení, které často vede k potlačení jakékoli další snahy dítěte něco dosáhnout. A souhlasím i s tím, že i člověk s nižším IQ může  žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.  

Vám přeji hodně štěstí!

0/0
12.6.2014 9:38

R80e57g45i79n21a 90T36i15h87e21l85k62o30v93á 2288926751

Heleno děkuji za odpověď.Spoustu lidí to bere jako vady,ale já si myslím,že příroda je tak stvořila a že jsou jiní neznamená,že jsou horší,hloupí a máme tu zas ty kolonky.Mají jiné vidění světa,nestíhají ten šílený frmol.Ten tlak veřejnosti a okolí.Prostě takový jsou,prostě jim nevyhovuje tento školní systém,neumí se podle něj učit,dcera se učila hrou,pochopila učivo až názornou ukázkou.Proto jsou více vzteklé,protivné,neposedné a všemožně dávají najevo,že neví co po nich chcete,ale když přibrzdíte a nahlédnete do jejich světa je plný barev,fantazie,jiných hodnot.Dcera nechápe matematiku,ale ví,že inkaso se musí platit,učím ji jak se platí,co musí být v pořádku,nepodepisovat různé smlouvy,rači se poradit a to chápe,protože to vidí názorně.Lidé si dělají kolonky a potom jste zavřená v krabici s označeným štítkem a těžko se vymaníte.Vlastě jsem napsala i svůj příběh,jenomže u mě mě rodiče nacpali někam kde jsem to nezvládala a nedopadlo to dobře.Nakonec jsem se vyučila až v dospělém věku.Nehodlám opakovat tuto chybu znovu.V tom je ta krása a rozmanitost lidí,jeden umí to a druhý zase ono,nikdo není lepší ani horší.:-)

+4/0
12.6.2014 12:29
Foto

K10o12u71t80k78o13v93á 94H68e49l34e76n59a 4836177469490

To jste napsala moc hezky!

+1/0
12.6.2014 13:47
Foto

J27a77n19a 74M79a38j75o42v13á 4705382356543

R^R^

+1/0
12.6.2014 18:35

M54a84r91i92e 67Š62í19p63k12o53v50á 5832512514127

Já bych před tak zásadním krokem pro dítě určitě navštívila ještě jiné psychologické pracoviště, abych měla srovnání, resp.jistotu, že je to tak opravdu. Není psycholog jako psycholog- mám vlastní zkušenost. Včera jsem zrovna ráno poslouchala prof.Hoschla, který říkal, že IQ je orientační z hlediska komplexní kvality člověka, ale větší roli hraje emoční a sociální inteligence. IQ = výjimečnost v úzké odbornosti, resp.dovednosti.

+1/0
12.6.2014 8:58
Foto

K37o38u37t78k26o79v76á 50H82e10l30e72n95a 4486757429640

Zdravím Marie, návštěva jiného psychologa proběhla, ale bohužel se o omyl nejedná. Ano emoční a sociální inteligence je skutečně velmi důležitá, dnes i řada zaměstnavatelů dává přednost uchazeči, který má sice o několik málo bodů nižší IQ než jiný, ale zato má výrazně vyšší EQ.  Ale právě ta emoční a sociální inteligence se do značné míry utváří prostředím... Já jsem na zvláštní škole působila ráda, bavila mne bezprostřednost a přímočarost těch dětí, ale také si pamatuji, že ambice byly u naprosté většiny z nich skoro nulové, obvykle to prostředí stáhlo i tz silnější jedince...

+1/0
12.6.2014 9:31

M69a24r93i48e 83Š66í25p54k36o85v25á 5332672894377

Paní Heleno, díky za doplnění. Já jen s ohledem na i mylné diagnózy lékařů, jsem velmi opatrná na jeden verdikt. Je to pro tu rodinu nová situace, která se dá jistě vyřešit. Myslím, že život s autistou je větší oříšek, ne-li ořech.

+1/0
12.6.2014 9:50
Foto

K86o72u14t74k42o59v18á 74H77e43l19e91n47a 4886237259360

O tom "něco málo" vím :)

+1/0
12.6.2014 10:35

M21a85r24i37e 56Š62í52p71k21o34v88á 5932612274247

Někde v jiném blogu jsem si všimla. A znám lidi, kteří prožívají totéž. Předpokládám, že to je o obrovské empatii a trpělivosti.

+1/0
12.6.2014 11:11
Foto

K19o91u85t32k43o10v98á 15H60e49l25e15n74a 4736777649230

To ano, my ale naštěstí řešíme tu relativně pohodovou variantu. Prcek je velmi inteligentní, jen je zkrátka jiný než "běžné" dítě. Vlastně je to dar, jen je to občas hodně náročné... ;-)

+3/0
12.6.2014 11:17

M69a87r21i81e 75Š10í39p20k60o13v31á 5352292794267

Přesně tak si to představuju. Ano,.jsou to velmi inteligentní děti. A ten váš má kliku, že má takovou mámu.

+1/0
12.6.2014 13:17



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.