Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J74a65n93a 20M83a15j29o28v51á 4305722406133

Mám podobnou zkušenost v okolí, maminka nakonec konzultovala s rozumnou psycholožkou a za cenu dojíždění přesunuli syna do malé školy na okraji města, kde je vstřícné vedení a domluvili (myslím, že jen na některé věci) osobní asistentku. K tomu využívají doučování s dobrovolníky z "pajdy" - těm se to počítá jako praxe, chlapec má z PPP navržený individuální přístup.

Nevím, jestli dobře počítám, ale myslím, že takhle fungují třetí, nebo spíš čtvrtý rok. Počítají s nějakým jednodušším učilištěm a věří, že to půjde. Kluk je spokojený, jde mu skvěle fotbal (safra, nebo nohejbal??), do třídy celkem zapadl a kamarádka má pocit, že ho děti kolem něho spíš táhnou k lepším výkonům.

Asi to chce nespěchat a v klidu promyslet. Většina malérů má více cest k řešení. Fandím a pozdravuj. (že trochu vím, jak jí je).

+1/0
12.6.2014 18:28
Foto

K52o50u42t53k96o26v43á 30H55e98l53e62n94a 4946337409180

Díky, Jani, každá zkušenost je cenná! ;-)

0/0
12.6.2014 21:16
Foto

J88o46h68a61n16a 52U31l36r51i54c37h61o85v98á 9707464141

Důležitý je, jak už píše Karel, jaký je to dítě...Jak dalece ho rodiče znají a tuší, co ho bude trápit víc...Jestli pořád být poslední mezi lepšími, nebo stejný či lepší mezi stejnými :-). Některé dítě si tu roli posledníčka přivlastní a těžko se pak hledá motivace k práci na sobě..Nevím jestli je to možný, ale co třeba chvíli ve zvláštní škole kvůli získání sebevědomí a pak, třeba, pokud nastane posun, tak zpátky na ZŠ...Ale tuším, že tak jednoduchý to asi nebude...

+1/0
12.6.2014 17:05
Foto

K91o37u15t29k24o30v96á 27H79e42l62e12n93a 4676597669440

Díky, Johanko! Bohužel ten přestup zpátky je téměř nereálný...

0/0
12.6.2014 17:08
Foto

M77a51r14i61e 97T22o79m66š96í54č96k25o63v70á 4477435806736

Tady jsou dvě různá řešení.

Za prvé, nechat dítě ve škole kterou navštěvuje, kde bude patřit mezi ty nejslabší a každý den poslouchat posměch ostatních spolužáků a nepříjemné připomínky vyučujících, protože určitým způsobem brzdí výuku ostatních, chápavějších dětí.

Za druhé pslechnout rozumnou radu a dítě začít posílat do třídy vyrovnávací, kde jsou všechny děti s podobným problémem a kde s pomocí úsilí a snahy může patřit mezi premianty.

Co mu více zvedne sebevědomí a posune dál, ústrky za neschopnost, nebo naopak chvála za výborné výsledky.

Myslím, že rodiče pochopili, že jejich dítě nebude navštěvovat střední školu, ale že si bude vybírat v učňovském oboru, kde je spousta zajímavých nabídek.

Jde tu hlavně o to, jaký člověk do nové školy vstoupí, takový který si prodělal trauma ze špatných známek a posměchu spolužáků, nebo suverém, který se nebojí nových výzev, protože neokusil chuť porážky. Nikdo nebude později řešit jakou školu navštěvoval, ale jak se uplatní v té do které přišel. :-)

+1/0
12.6.2014 16:48
Foto

K36o22u37t56k83o65v66á 48H91e63l90e73n12a 4326107869850

Díky, Marie, za Váš názor. Takzvaná vyrovnávací třída by byla fajn, ale na většině škol již v dnešní době taková třída není...

0/0
12.6.2014 16:55
Foto

M89a79r16i46e 40T89o65m52š82í63č46k16o16v49á 4737475836926

Je to škoda hlavně kvůli dětem s poruchou chování.

Když jsem já chodila na základní školu, stávalo se, že někteří žáci nepostoupili dále jak do páté třídy a tam do 15 let rušili ostatní, protože učení, to bylo to poslední co je zajímalo. Nám jejich společnost nic dobrého nepřinesla, chtěli jsme se před nimi také vytáhnout a začali jsme zlobit a lajdačit.

Tedy se situace zase bude opakovat a protože již není rákoska a ani možnost pořádným štulcem žáky usměrnit a přivést k rozumu, odnesou to vše učitelé, které již dopředu lituji.;-(

0/0
12.6.2014 19:41

K10a95r84e86l 23S86t94r88ž79a78n21o63v27s19k26ý 1408575765

Před časem jsem učil na základní škole, kde takové děti byly mezi "normálními" dětmi. Nejdůležitější byla neustálá komunikace s dítětem a s rodiči. Za úkol mají dítěti vysvětlit jeho situaci, nestalo se mi, že by to nepochopilo. Situace je taková, že to dítě bude pravděpodobně na něco velice manuálně zručné a časem se to projeví. A dítě musí vědět, že je někde šikovné. A i když se neví kde, časem se na to přijde. Učitel pak musí vysvětlit, že i když se dítě snaží, ale neumí, bude dostávat horší známky. Bohužel. Není to ale proto, aby mu bylo dáváno najevo, že něco neumí, ale kdyby dostávalo lepší hodnocení, ostatní děti ve třídě to hodně rychle odhalí a nastaly by vážné problémy v kolektivu. 

Měl jsem žáka, který propadal snad i z kreslení, ale uměl rozebrat motor do posledního šroubku a zase ho složit. Jeho snem byl automechanik. Tak jsem se s ním domluvil, že se bude mými předměty tak nějak protloukat, že bude mít stejný přístup jako ostatní, ale když se jeho čtyřka začne blížit k pětce, hned mu to řeknu a zadám mu nějakou práci, kterou by se zase přehoupl na tu lepší stranu. A fungovalo to parádně. Ostatní děti to nebraly jako nadržování, protože viděly, že pro to musel udělat něco, co ostatní nedělaly. A rodiče hlavně zajímalo, jaký je jeho úspěch v technických předmětech.

+7/0
12.6.2014 15:09
Foto

K38o89u71t75k31o49v43á 91H29e63l97e63n93a 4876257199220

Díky za Váš příspěvek. Sama mám s integrací také výborné zkušenosti, především u syna, je škoda, že ne všichni učitelé toto dokážou! Pro Vás R^

0/0
12.6.2014 15:40

F91r96a20n10t94i82š22e80k 48F21l35í85s17e25n43s73k51ý 5969499119796

Těžko radit, mám kolegyni se stejným problémem, jejího synka posoudili jako dyslektika a přemístili do vyrovnávací třídy. Pro matku je to obrovská zátěž, synek nosí domů spoustu úkolů, takže vlastně ze školy do školy. Synek je jinak manuálně velmi zručný, hezky maluje, jen mu prostě nejdou jazyky a počty...Mně také nešly, nedokázal jsme se soustředit na učení a jen tak tak prolézal. Každé dítě je osobnost. To, které se zdá slabé, citlivé, se zrovna může přes problémy nakopnout k sebevědomí, zatím co jiné, stejně citlivé, sebevědomí ztratí. Bohužel, naše společnost se mi zdá poněkud zaostalá. Občas si myslím, že IQ vymysleli lidé bez inteligence. Tím samože nechci někoho urazit, jen si myslím, že vysoké IQ rozhodně neznamená, že majitel je automaticky přínosem.

+5/0
12.6.2014 13:50
Foto

K41o85u32t29k98o78v79á 66H86e24l53e26n23a 4436277769380

Díky, Františku!

0/0
12.6.2014 13:57

L27u64c85i67e 16M16a69c49h31a24r96t83o61v11á 6926893234220

Dobrý den, paní Koutková, také mám dítě, které neodpovídá standardům naší náročné a na výkon orientované doby. Jedná se o člověka docela těžce nemocného, momentálně v období dospívání, kdy se musí se svou "jinakostí" porvat. Navíc ne nijak výrazně inteligentního (dolní pásmo průměru).

Ačkoliv jsem základní školu volila velice obezřetně, nakonec musím říci, že někteří pedagogové na "zvláštnost" mého dítěte nebrali ohled, ale jsem za to v podstatě vděčná. Museli jsme se poprat s tím, že nikdo nám nebude umetat cestičku.

Nakonec jsem ráda, že budeme mít za sebou základní školu s docela pěkným prospěchem i s osamocenou 4 z matematiky, která je na vysvědčení přes velkou snahu. 

Myslím si, že rodiče té dívenky musí zvážit následující: zda je opravdu pro dítě obtížné zapojit se v běžné škole, pak je asi lepší dítě zapsat do "speciální" školy. Ale myslím si, že existuje mnoho škol, které mají třeba méně žáků ve třídě, takže dívenka může navštěvovat  a zvládat "normální" základní školu. Nebo by možná bylo možné zažádat o asistenta pro dívku, aby mohla chodit do stejné školy a třídy. Určitě záleží na tom, kde bydlí.

Závěrem bych chtěla popřát všem rodičům, aby byli šťastní se svými jedinečnými dětmi.

+6/0
12.6.2014 13:48
Foto

K26o52u23t80k38o95v66á 15H92e57l56e89n59a 4566157459890

Děkuji moc, Lucie! Za názor, za přání i za posunutí pohledu na danou problematiku. Máte totiž rozhodně pravdu v tom, že v náročnějším prostředí se dítě lépe připraví na konkurenci a nástrahy, které život může v budoucnu přinést. Určitě i to je jeden z aspektů, který je vhodné zvážit.

Díky!

0/0
12.6.2014 13:53

L79u60c58i27e 88M48a66c96h85a89r53t73o96v10á 6136423144310

Jinak jsem si vzpomněla na knihu, kterou zatím  n e m á m  odvahu znovu číst (četla jsem ji v době, kdy se mě vůbec netýkala, zapůsobila na mne). Jde o knihu od Pearl Buckové Zůstala dítětem, o její postižené retardované dceři, která má chorobu ze stejné skupiny nemocí jako moje dcera. Ale možná by Vaší kamarádce pomohla -  řeší se v ní, zda dítě zatěžovat tím, aby zvládalo to, co ostatní (paní Bucková nakonec dochází k tomu, že ne, pokud se dobře pamatuji).

+1/0
12.6.2014 14:37
Foto

K19o33u33t16k38o76v55á 58H63e14l41e44n46a 4356437229540

Díky za doporučení, podíváme se po ní!

0/0
12.6.2014 15:43

L32u25c36i36e 98M48a82c38h91a34r10t70o48v33á 6656523284370

Dobrý den paní Koutková,

ta kniha pojednává hlavně o tom, jak se P. Bucková vyrovnávala s tím, že má dítě, které zůstalo na úrovni mentální vyspělosti předškoláčka. To není případ Vaší kamarádky. Jinak při brouzdání na internetu jsem narazila na tento příspěvek. Velice mne dojímá a zároveň osvobozuje:

http://sarinka-svet-za-zrcadlem-autismus.blogspot.cz/2012/03/draci-mama.html

Naštěstí nemám, až tak velké problémy, ale vždy, když mám pocit, že něco není tak, jak si představuji, se k němu vracím.

Věřím tomu, že Vaše kamarádka najde to nejlepší řešení pro dceru a že její dcera bude úspěšná v životě (tím myslím, že bude šťastným a dobrým člověkem).

+2/0
13.6.2014 10:01

A88n40e25ž56k26a 82J 51Ř22e32h84o40ř66o38v46á 8706108

Asi bych se rozhlídla po okolí a zvažovala dojíždění do venkovské školy. Tam je to spíš takový rodinný podnik, kde pedagogové mnohdy učili už rodiče nynějších školáčků a leckdy znají rodiny do několikátého kolena. I problémy se tam řeší trošku jinak.

+2/0
12.6.2014 13:43
Foto

K63o58u74t39k83o32v62á 67H15e20l13e40n36a 4246107289890

Díky, Anežko!

0/0
12.6.2014 13:44

J18a60n 69P41a98v39e94l 8683702128226

Nižší IQ je problém, ale dá se s tím pracovat. Neumírá se na to a pokud se rodiče budou dítěti věnovat, může být kapku jednodušší, ale v životě použitelná. Musí s ní číst, vzdělávat jí, vystavovat jí novým podnětům, učit jí disciplíně, ... . bude to těžké, ale jde to.

Můj kamarád má dítě se svalovou distrofií. Jeho dítě bude mít problémy s pohybem, asi půjde v pubertě na vozík a je slušná šance že zemře mladé. A s tím toho bohužel nic moc udělat nemůže.

+1/0
12.6.2014 12:37
Foto

K37o37u75t34k41o64v10á 13H84e22l26e85n10a 4876417269630

Máte pravdu, Jane, jsou mnohem horší věci a situace v životě, sama jsem to psala... Nicméně, ať už jde o "prkotinu", či skutečně vážnou věc, zodpovědný rodič se vždy snaží najít tu nejvhodnější cestu pro své dítě. Díky.

0/0
12.6.2014 13:39
Foto

Š61á14r71k24a 98M67e97d50k11o39v61á 7454475116180

;-)R^

+1/0
12.6.2014 12:32

E97v31a 13J14u17s27t27o19v37á 9101398576908

Jsem moc rada, ze se nasel nekdo, kdo se zamyslel nad osudem divky, potazmo osudem sveho vlastniho ditete a hodil to do placu... I my jsme meli doma dite, o kterem ucitelky tvrdili, ze je zpomalene... Furt samy problem a zle znamky... Nic moc pro nas rodice. ALE, rozhodli jsme se zmenit statni skolu za cirkevni, a dite uz NIKDY nemelo problemy s nicim, a udelalo i maturitu, a kdyby nebylo line (nase ditko), tak jiste vystuduje i vysokou sklu. Je z nej dnes skvely dospelak, zodpovedny a pohodovy. Umi se postarat o sebe i svou rodinu. Jsme s manzelem stastni, ze jsme se ne:-)dali zvyklat ucitelmi v puvodni skole. Doporucuju konzultaci i s jinymi odbornikmi a nevzdavat se, raz to urcite oceni holcicka i cela rodina. Drzim palce.

+2/0
12.6.2014 12:32
Foto

K95o17u36t36k24o95v11á 71H60e21l96e74n40a 4866397569120

Evo,moc vám děkuji za Váš názor i podporu! Církevní škola byla také jednou z variant o níž jsme hovořily - naštěstí jsou teď na řadě prázdniny a s nimi i trochu času na rozmyšlenou.

0/0
12.6.2014 13:42

M81i81r18o19s67l81a78v 14M26i34k14u23l75e17c71k40ý 1828533983676

Doporučil bych zkusit nějakou alternativní školu (např. Waldorfskou školu), tam by se takové dítě mělo cítit naprosto normálně a mohlo rozvíjet své schopnosti (např. umělecké nadání). Ale osobní zkušenosti s tím nemám, je to pouze nápad. :-)

+1/0
12.6.2014 12:25
Foto

K11o33u49t35k76o20v90á 55H11e34l45e18n98a 4686277609530

Waldorfská škola mne také napadla, ale většina lidí, včetně psycholožky té dívky, ji spíše zamítá. I tak moc díky za názor! ;-)

0/0
12.6.2014 13:44

M73i71l13a23n 60N17o34v70ý 1877164218394

Heleno, skvělý článek a pro mne zrovna velmi aktuální. V naší variantě zvolen přechod z jazykovky (zrychlená výuka, 30 žáků) na normální jednoročníkovou ZŠ (18 žáků). Na chvostu nelze být pořád, a nejhorší je, když to dítě přijme jako neměnný fakt - jsem hloupý, nejmenší, kluci mají právo mne bít ... takže sice pět minut po dvanácté, ale přece. Taky chceme být jednou nej! Držím vaší kamarádce palce ať se dobře rozhodne. Ono takové to "Ale hlavně ať je zdravej!" má v tomhle případě skutečnou váhu. Díky! :-)

+5/0
12.6.2014 12:04
Foto

K73o16u47t13k78o91v90á 35H17e84l32e72n78a 4446977729600

Díky moc, Milane!

0/0
12.6.2014 13:45
Foto

J48a14n 13P58r79a75ž29á38k 4788937229190

To je zapeklitá situace. Nižší IQ samo o sobě tak velký problém být nemusí, důležité je, jak sama píšete, aby z ní byl hodný člověk, kterého baví jeho práce. Klidně to může být třeba pekařina nebo cokoli jiného, nač stačí. Problém je, podle mého názoru, právě v tom prostředí zvláštních škol, kde se díte snadno, obecně řečeno "zkazí."

Domácí vzdělávání nevím, snad ano, ale tam by asi bylo potřeba ohlídat, aby dítě nebylo příliš izolované od svých vrstevníků a jejich společnost mu vynahrazovat například různými kroužky.

Napadá mě však ještě jedna možnost. Požadavky nejsou na všech školách stejné, přístup učitelů a prostředí též ne. Zkusit tedy najít méně náročnou školu s pokud možno co "nejvlídnějším" přístupem, a tam se pokusit dítko dostat. Předem se to samozřejmě nedá přesně odhadnout, je to vždy tak trochu sázka, ale za snahu to stojí.

A hlavně se nebát ve škole říct, že dítě je takové a makové, a tudíž potřebuje určité úlevy. Normálně uvažující kantoři to obvykle respektují.

Jinak karma a poděkování za článek, o těchto věcech je třeba psát.

+8/0
12.6.2014 11:18
Foto

K61o70u71t87k76o18v43á 20H11e24l46e54n80a 4186747979520

A já děkuji Vám, Jane! Uvažuji o tom problému velmi podobně jako Vy.

+4/0
12.6.2014 11:25
Foto

A73d55é14l74a 90M22o85j81ž59í79š92o37v51á 9177293124576

Co dodat, když už Karel všechno řekl:) Záleží na konkrétním dítěti a taky na tom, jak moc zvládala a nezvládala byť jako horší žák normální školu doteďka, jak moc zapadala do kolektivu a tak.... Jo a asi bych zkusila ještě rozhodně zopakovat vyšetření - pro jistotu.

+1/0
12.6.2014 10:40
Foto

K98o50u22t71k63o97v53á 90H51e73l16e60n83a 4336707549470

Díky Adél, vyšetření zopakované je :)

+1/0
12.6.2014 10:53
Foto

K66a17r39e58l 80B76o43h45á69č87e40k 1611117736334

Tohle hrozně, ale hrozně moc záleží na dítěti...ale ne na nějakém IQ, ale na povaze a charakteru :) Pokud jde o "silnou" osobnost, klidně nechat na klasické škole na chvostě, ona se s tím srovná, najde si svou cestu a pomůže jí necítit se "hloupá", byť se čtyřkami a pětkami :) Ale slabší osobnost to může porazit, znechutit a může se opravdu cítit lépe na škole zvláštní, jak už tu zaznělo... rodiče s odborníkem by měli být schopni odhadnout, jaké konkrétní dítě je...ono prostě může být někdy lepší prolézt základku s odřenýma ušima :) Imho...

+8/0
12.6.2014 10:23
Foto

K82o27u19t31k16o10v10á 49H53e89l66e50n41a 4446927719620

Díky za názor, Karle!

+1/0
12.6.2014 10:33
Foto

Š78á69r39k84a 65M87e20d19k59o69v89á 7734705736410

R^

+1/0
12.6.2014 12:32
Foto

J51o98h59a83n83a 27U63l80r25i75c94h65o19v23á 9647754391

Ještě bych přidala, že je strašně důležitý vedení a podpora od rodičů...schopnost odhalit něco, co dítěti jde a to podporovat, aby mělo pocit, že je v něčem dobré...Pokud se bude cítit od "mala" jako outsider, tak taky bude..Každý dítě má nějakou silnou stránku, jen jí odhalit...

+4/0
12.6.2014 16:44
Foto

E12m73r73i90c63h 73S23o37n45n60e42k 7675574492924

Osobní zkušenost s tímsice nemám, ale myslím si, že pro každého je lepší být rovnocenným členemskupiny, než se s vypětím všech sil trápit na chvostu nebo dokonce vědět,že úkoly za něj dělají rodiče. Škola by přece měla učit a ne jen sledovat výsledky, ať už jich bylo dosaženo vlastním nebo cizím úsilím.

Výsledky testu IQ podle mého názoru ukazujíjenom to, jak dotyčný člověk dokáže řešit testy IQ, ale skutečná hodnota člověkaje někde jinde. A určitě ji neměřím ani tím, jakou má za sebou školu.

+4/0
12.6.2014 9:26
Foto

K16o81u33t76k63o77v94á 67H22e59l25e30n89a 4576177449850

Díky, Emrichu! Souhlasím s Vámi v podstatě ve všem. Být rovnocenným členem skupiny a mít možnost vynikat považuji za velmi důležité, jen mám bohužel tu zkušenost, že tzv. praktické školy často v dětech nejenže nejsou schopny rozvíjet jejich jedinečnost, ale často ji dokonce potlačí. Proto mne napadla spíš škola speciální, kde se učitelé snaží cíleně rozvíjet v dítěti jejich talenty. 

Vím, že řada dětí s nižším IQ je manuálně velmi zručná, některé zase vynikají v jednom konkrétním oboru... Třeba se už i na těch praktických školách přístup pedagogů změnil... Doufám!

+1/0
12.6.2014 9:47
Foto

E77m35r10i57c46h 95S90o66n90n35e43k 7335574972904

Heleno, s tím potlačováním jedinečnosti máte pravdu, ale čím méně dětí v té skupině je, tím větší je šance, že ta jedinečnost nebude tak vadit. :-)

A navíc, ten pocit, že nejsem ve skupině ten, kdo nestíhá, ale rovnocenný partner, má pozitivní vliv na sebevědomí, a to je velmi důležitá součást osobnosti. (Pokud se to nedostane do opačného extrému).

+2/0
12.6.2014 10:02

R97e41g87i24n55a 52T26i23h81e83l25k82o28v86á 2448116441

Dcera chodí od 2 třídy do speciální třídy,kde je 13 dětí,v první třídě jsem poznala,že ve třídě s mnoha dětmi to nezvládá,trápily jsme se obě.Právě vyšla devítku a je přijata na obor s výučním listem s průměrem 1.5.Do třídy s ní chodí různí žáci,tmavé pleti,bílé pleti a nikdy nebyl problém.Dcera má ambice od 6 třídy,chtěla na kuchařku a dostala se tam,dál vše ukáže čas.Doufám,že se nám to povede jak tady píše pan Chovanec.Rodiče mě vyčítali,že jsem jí tam dala,že se to sní potáhne ta škatulka,ale ten kdo to nezažil neví jaká je to dřina a velice náročné se po škole ještě s dítětem učit další 2 až 3 hodiny.Protože mu musím vytvořit jiný systém učení a vlastně všechno učit doma.Jsou matky,které za tyto děti dělají úkoly a vše mu vypracují jenom aby nespadl do kolonky.Pokud dítě ambice má a je k tomu vedeno,spíš k zodpovědnosti,tak to někam dotáhne.Dcera se hodně uklidnila co začala chodit do jiné školy,jsou úžasný kolektiv.Mnoho rodičů si plní své ambice a dávají děti na školy na které nemají,ale i člověk nižším IQ může vytvářet žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.Moje ambice jsou zatím takové aby dcera dostudovala učňovský obor a dál se uvidí a jíst musí i prezident a vařit se bude za každého režimu a pokud ona bude chtít najde si místo v životě.

+6/0
12.6.2014 9:11
Foto

K12o95u70t65k82o12v79á 48H98e29l64e85n95a 4366347459690

Regino, děkuji Vám za Váš názor! Spousta myšlenek se mi do blogu nevešla, už takto je velmi dlouhý, tak vlastně i díky za doplnění :) Ano, mnoho rodičů si plní své ambice a dává děti na školy, na které nemají - i já to považuji za zbytečné trápení, které často vede k potlačení jakékoli další snahy dítěte něco dosáhnout. A souhlasím i s tím, že i člověk s nižším IQ může  žít spokojený život a najít si uplatnění,kde bude spokojený.  

Vám přeji hodně štěstí!

0/0
12.6.2014 9:38

R76e73g44i34n60a 70T94i17h23e22l44k61o87v70á 2298686601

Heleno děkuji za odpověď.Spoustu lidí to bere jako vady,ale já si myslím,že příroda je tak stvořila a že jsou jiní neznamená,že jsou horší,hloupí a máme tu zas ty kolonky.Mají jiné vidění světa,nestíhají ten šílený frmol.Ten tlak veřejnosti a okolí.Prostě takový jsou,prostě jim nevyhovuje tento školní systém,neumí se podle něj učit,dcera se učila hrou,pochopila učivo až názornou ukázkou.Proto jsou více vzteklé,protivné,neposedné a všemožně dávají najevo,že neví co po nich chcete,ale když přibrzdíte a nahlédnete do jejich světa je plný barev,fantazie,jiných hodnot.Dcera nechápe matematiku,ale ví,že inkaso se musí platit,učím ji jak se platí,co musí být v pořádku,nepodepisovat různé smlouvy,rači se poradit a to chápe,protože to vidí názorně.Lidé si dělají kolonky a potom jste zavřená v krabici s označeným štítkem a těžko se vymaníte.Vlastě jsem napsala i svůj příběh,jenomže u mě mě rodiče nacpali někam kde jsem to nezvládala a nedopadlo to dobře.Nakonec jsem se vyučila až v dospělém věku.Nehodlám opakovat tuto chybu znovu.V tom je ta krása a rozmanitost lidí,jeden umí to a druhý zase ono,nikdo není lepší ani horší.:-)

+4/0
12.6.2014 12:29
Foto

K31o76u59t90k78o75v12á 27H29e28l79e53n14a 4206807589670

To jste napsala moc hezky!

+1/0
12.6.2014 13:47
Foto

J26a49n93a 31M88a60j19o77v22á 4815202866773

R^R^

+1/0
12.6.2014 18:35

M51a15r93i27e 59Š31í27p49k58o92v89á 5292492894467

Já bych před tak zásadním krokem pro dítě určitě navštívila ještě jiné psychologické pracoviště, abych měla srovnání, resp.jistotu, že je to tak opravdu. Není psycholog jako psycholog- mám vlastní zkušenost. Včera jsem zrovna ráno poslouchala prof.Hoschla, který říkal, že IQ je orientační z hlediska komplexní kvality člověka, ale větší roli hraje emoční a sociální inteligence. IQ = výjimečnost v úzké odbornosti, resp.dovednosti.

+1/0
12.6.2014 8:58
Foto

K49o96u72t50k40o97v19á 20H90e48l48e66n71a 4236377709180

Zdravím Marie, návštěva jiného psychologa proběhla, ale bohužel se o omyl nejedná. Ano emoční a sociální inteligence je skutečně velmi důležitá, dnes i řada zaměstnavatelů dává přednost uchazeči, který má sice o několik málo bodů nižší IQ než jiný, ale zato má výrazně vyšší EQ.  Ale právě ta emoční a sociální inteligence se do značné míry utváří prostředím... Já jsem na zvláštní škole působila ráda, bavila mne bezprostřednost a přímočarost těch dětí, ale také si pamatuji, že ambice byly u naprosté většiny z nich skoro nulové, obvykle to prostředí stáhlo i tz silnější jedince...

+1/0
12.6.2014 9:31

M10a68r95i61e 13Š55í27p89k38o27v35á 5122542334267

Paní Heleno, díky za doplnění. Já jen s ohledem na i mylné diagnózy lékařů, jsem velmi opatrná na jeden verdikt. Je to pro tu rodinu nová situace, která se dá jistě vyřešit. Myslím, že život s autistou je větší oříšek, ne-li ořech.

+1/0
12.6.2014 9:50
Foto

K19o77u78t12k71o28v48á 39H84e42l80e89n88a 4236277809620

O tom "něco málo" vím :)

+1/0
12.6.2014 10:35

M40a85r73i32e 98Š17í31p70k69o95v16á 5812982414227

Někde v jiném blogu jsem si všimla. A znám lidi, kteří prožívají totéž. Předpokládám, že to je o obrovské empatii a trpělivosti.

+1/0
12.6.2014 11:11
Foto

K45o76u47t33k82o52v37á 37H20e79l81e44n32a 4926857139630

To ano, my ale naštěstí řešíme tu relativně pohodovou variantu. Prcek je velmi inteligentní, jen je zkrátka jiný než "běžné" dítě. Vlastně je to dar, jen je to občas hodně náročné... ;-)

+3/0
12.6.2014 11:17

M94a36r94i32e 62Š55í23p71k95o12v39á 5162122624467

Přesně tak si to představuju. Ano,.jsou to velmi inteligentní děti. A ten váš má kliku, že má takovou mámu.

+1/0
12.6.2014 13:17





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.