Proč mi tohle udělala?!?

Možná vám to bude připadat banální, ale já se o to zkrátka musím s někým podělit, jinak se z toho asi zblázním. A to by byla věčná škoda nejen pro mne, ale pro lidstvo jako takové. Ještě toho totiž mám v plánu hodně udělat!

Jmenuji se Květoslav. Šílený! Teda ne Květoslav Šílený, ale to jméno je šílené. A jestli jako myslíte, že není, tak bych vám přál, abyste byli kluk a bylo vám osm. Do sedmi jsem to moc neřešil. Máma mi říkala Kvítku a všichni mysleli, že jsem Vítek, to se ještě dalo přežít. Ale nedávno si někdo přečetl na sešitě moje celé jméno – Květoslav Veselý. Od té doby mi nikdo neřekne jinak než Smutný Květák. A já z toho teda smutný jsem, a to jako hodně! A jestli vy byste nebyli, tak byste asi měli navštívit nějakého odborníka přes dětskou duši, aby vám to vysvětlil. Protože jinak byste se mohli dopustit na svých dětech stejného zločinu jako moje matka na mně. A to doufám nechcete! A jestli chcete, tak v tom případě vám prostě asi není pomoci.

Vůbec nechápu, jak někdo, kdo jinak jeví všechny známky nadprůměrné inteligence, může svému dítěti dát tak nehorázné jméno! Už jsem matku podezíral i z toho, že jí můj příchod na svět zkřížil nějaké tajné plány, a ona se mi za to takto pomstila. Ale ona se dušuje, že si mne moc přála, dokonce prý kvůli tomu běhala po doktorech, abych se vůbec mohl narodit. Tak já vám nevím!

Tuhle jsem si přečetl na internetu nějaký článek, kde psali, že se prý někdy stane, že se ženám po porodu zblázní hormony a ony pak dělají šílené věci. Laktační psychóza se to jmenuje. Máma prý jméno do formuláře psala až po porodu, tak myslím, že by to mohlo být ono. Nebo snad náhlé pomatení mysli z toho, jak dokonalé dítě se jí narodilo. Možná z toho šoku začala trpět květomluvou.

Teď mne napadlo, že to asi bude to ono. Nejsem si sice pořád úplně jistý, ale tuto hypotézu by potvrzovalo i jméno, které dala mé sestře. Rosalie!  Také pěkný opruz (to slovo nemám rád, ale tady se vážně hodí), ale ne tak strašný jako Květoslav. Ale ona asi Růžena - tak jí říkám, když se chová jak malá – nebyla tak dokonalý novorozenec jako já. Možná by stálo za to, napsat nějakou studii o vzniku květomluvy v poporodním deliriu a o jejím vlivu na psychický vývoj dítěte. Pokud se toho nikdo neujme, asi to udělám já. I když jsem stále ještě úplně nevyloučil, že by mohlo jít o tu laktační psychózu. Ale jedno z toho to být musí, protože ona je máma jinak vážně hodně chytrá!

Donedávna jsem si dokonce myslel, že ví úplně všechno. Že se jí to v hlavě pomotalo jen ohledně těch jmen. Ale když jsem s ní chtěl prokonzultovat něco ohledně zakřivení časoprostoru, pochopil jsem, že úplně všechno tedy neví. Ale to bych jí odpustil, protože fakt ví spoustu věcí. Dokonce i některé, které ani já sám nevím. Ale to jméno, to jí fakt odpustit nemůžu!

Kdyby si aspoň byla ochotná připustit svou chybu, ale ona si trvá na svém. Snažil jsem se jí vysvětlit, že pokud nechce mou psychiku úplně deformovat a mne tím na celý život poznamenat, nechá mne přejmenovat. Ale je v tom zatvrzelá. Prý, že je to krásné jméno, a co že se mi na něm nelíbí. Tak jsem jí to teda celé řekl. Jak to mám ve škole, že se mi všichni posmívají a říkají mi Smutný Květák. Dokonce jsem jí řekl i ty nechutné veršíky, které vymyslel Bořivoj Šourek, a teď je na mne volá celá třída.

Ty náš Smutný Květáku,

my tě máme na háku,

čumíš jako blbeček

na krtečkův kopeček.

Máma se smála, jako by jí přeskočilo, a říkala, že za pár let si kvůli jménu budou všichni utahovat spíš z Bořivoje Šourka. Řekl, jsem jí, že si to tedy nemyslím, protože to zní tak mužně, zatímco Květoslav Veselý zní dost zženštěle. Pak se mne ještě zeptala, jak bych se tedy chtěl jmenovat. Málem jsem jí radostí skočil kolem krku, protože jsem nabyl dojmu, že konečně pochopila, že mé jméno je opravdu potřeba bezpodmínečně nutně změnit. Vysvětlil jsem jí, že asi každé jméno by bylo lepší než to, které mi dala, ale že bych preferoval nějaké neutrální jméno, jako je třeba Agaton, Ferdinand nebo Quido.

Velmi mne rozhněvalo, že se znovu začala smát. Řekla mi, že mé jméno je krásné takové, jaké je, a že se ke mně hodí. Že prý je stejně dokonalé jako já, že jsem její dokonalý Kvíteček a ty děti že se mi smějí proto, že jsou hloupé. To si tedy nemyslím, protože je statisticky téměř nemožné, aby byli všichni mí spolužáci hloupí.

Asi to bude opravdu tou květomluvou. Myslím, že bych měl jednodušší život, kdybych se nenarodil tak dokonalý, určitě by mi pak bývala nedala tak hloupé jméno!

No nic, no, své jsem řekl a teď se vrhnu na tu studii.

 

Úryvek z rodinného čtení do ouška

 

Autor: Koutková Helena | čtvrtek 16.1.2014 13:38 | karma článku: 23,03 | přečteno: 2598x
  • Další články autora

Koutková Helena

První láska

Se na to můžu vykašlat, stejně to nikdo neocení, pomyslela si Bětka a s pohledem do slunce, které už začínalo nabírat na síle, zastavila sekačku. Už je zase na všechno sama.

18.7.2022 v 8:10 | Karma: 24,35 | Přečteno: 674x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Možná jim shořela láska

Stála tam s očima upřenýma k ohni, působila naprosto vyrovnaně. Jakoby se jí to všechno vzrušení kolem absolutně nedotýkalo, jako by ji pohled do plamene uklidňoval. Z její tváře nebylo krom klidu možné vyčíst vůbec nic.

3.6.2019 v 7:59 | Karma: 23,64 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Když já jsem toho ještě tolik slíbil

Hledím na zamračené nebe a nervózně přecházím tam a zpět. Stále se mi vrací neodbytná myšlenka, že bych si s tebou měla promluvit, ale ty tu nejsi. Mám nutkání zvednout telefon a alespoň ti zavolat, ale vím, že mi to nezvedneš.

23.10.2018 v 22:04 | Karma: 30,11 | Přečteno: 912x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

Hele, svez mě na tom vozíku

Stává se vám někdy, že máte den, který stojí za starou belu, vy se mračíte, až jste protivní sami sobě, a najednou se stane něco vcelku obyčejného, ale vlastně je to natolik neobyčejné, že se pak nemůžete přestat usmívat?

13.5.2017 v 8:15 | Karma: 33,83 | Přečteno: 1739x | Diskuse| Ostatní

Koutková Helena

A jak myslíš, že bude tahle nádhera vypadat, až jí bude pětatřicet?

Procházím úzkou uličkou obchodu a snažím se vzpomenout si, pro co že jsem to vlastně přišla, když tu najednou upoutá moji pozornost rytmický klapot podpatků. Zní to, jako by někdo stepoval.

28.8.2016 v 8:00 | Karma: 44,22 | Přečteno: 13502x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 98
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1782x
Jsem extrovertní introvert, který cítí potřebu ventilovat své myšlenky. 

Seznam rubrik